انتقاد تند ترامپ از سیاست‌های دولت کنونی آمریکا

رئیس جمهور سابق آمریکا در جمع هوادارانش بار دیگر صحت انتخابات و سیاست‌های دولت کنونی آمریکا را زیر سوال برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در گردهمایی سیاسی خود با هوادارانش در آریزونا مدعی شد قبل از تصمیم گیری درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، برای توافق دو جانبه با گروه طالبان،  تلفنی با مقامات این گروه صحبت کرده است.

او اعلام کرد: توافق انجام شده با طالبان این بود که این گروه پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، علیه آمریکا دست به انجام هیچ گونه خشونتی نزنند و در داخل افغانستان فراتر از آنچه که حق طبیعی آنهاست، عمل نکنند. در غیر این صورت، ارتش آمریکا به افغانستان باز می‌گردد و با طالبان سخت‌تر و جدی‌تر از هر کشوری خواهد جنگید. به گفته او مقامات طالبان با این شرایط موافقت کردند.

ترامپ در این گردهمایی با انتقاد از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: بایدن در ماه‌های نخست حضور خود پروژه خط لوله «نورد استریم۲» از روسیه به آلمان را با وجود تحریم‌هایی که در زمان من اعمال شده بود، تصویب کرد در حالی که دستور توقف ساخت خط لوله آمریکایی «کیستون ایکس ال» را داد.

او درباره روابط آمریکا و روسیه در زمان ریاست جمهوری خودش گفت: من با پوتین کنار می‌آمدم و او با نیز با من کنار می‌آمد، اما هیچکس نسبت به روسیه سختگیرتر از من نبود. این خط لوله بزرگترین کاری است که آن‌ها تاکنون انجام دادند.

ترامپ اعلام کرد: آمریکا در حال تبدیل شدن به یک کشور کمونیستی و فراتر از سوسیالیسم است. وقتی مطبوعاتی ندارید كه بتوانید با آنها صحبت كنید، نشان از آن است که اداره به سوی سیستم کمونیستی می‌رود. او مدعی شد كه از زمان كناره گيری وی از دفتر رياست جمهوری، رتبه بندی و رقابت بین رسانه‌های این کشور  به طور كلي تقريبا ۸۰ درصد كاهش يافته است.

ترامپ همچنین بر تقلب در انتخابات آمریکا تاکید کرد و افزود: اگر رای‌ها دوباره بررسی شود، نتایج وحشتناک خواهد بود. 

گفتنی است وکلای ترامپ تا کنون نتوانسته اند ادعا‌های او را در دادگاه به اثبات برسانند.

او همچنین بیان کرد که در مورد نتایج انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۲۲ و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تردید دارد.

ترامپ در انتقاداتی تند، فرماندار آریزونا، میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا و مایک پنس، معاون سابقش و برت کاوانا، قاضی دادگاه عالی را مقصر شکست خود در انتخابات معرفی کرد.

اظهارات او درباره مایک پنس با واکنش منفی حضار رو به رو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اه باز این ترامپ تاریخ گذشته سروکلش پیدا شد! چرا از رو نمیره !!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
ترامپ پس از ترور ناجوانمردانه سردار دلها بایستی از ترس انتقام به لانه موش متوصل شود و در انزوا بمیرد نه اینکه دوباره سودای ریاست جانی آمریکا را داشته باشد.
آخرین اخبار