بازداشت ۱۸۰ معترض به «توافق صلح میان باکو و ایروان» در ارمنستان

تظاهرکنندگان ارمنستان که مخالف سیاست‌های آتش‌بس با آذربایجان هستند، برای برکناری نخست وزیر این کشور دست به تظاهرات زدند.

پلیس ارمنستان امروز (دوشنبه) ۱۸۰ تظاهرکننده ضد دولتی را که خیابان‌ها را در اعتراض به نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور مسدود کرده بودند، بازداشت کرد.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، ماه گذشته پس از سخنان پاشینیان در پارلمان این کشور در مورد لزوم امضای توافقنامه صلح با آذربایجان، اعتراضاتی برای برکناری او در ارمنستان به جریان افتاد.

ارمنستان و آذربایجان چند دهه است بر سر منطقه کوهستانی «قره باغ» درگیر هستند و هر دو این منطقه را بخشی از خاک خود می‌دانند. در یک جنگ شش هفته‌ای در پاییز ۲۰۲۰، آذربایجان توانست قبل از امضای آتش‌بس با میانجیگری روسیه، کنترل بخش‌های وسیعی از اراضی داخل و اطراف منطقه را پس بگیرد. پاشینیان به دلیل موافقت با این توافق با واکنش شدید در داخل کشور مواجه شده است.

در حالی که ارمنستان و آذربایجان در سال جاری به یک توافق صلح نزدیک‌تر شده اند، نیرو‌های مخالف در ارمنستان اعتراضات خود را از سر گرفته اند. تظاهرات در ایروان، پایتخت ارمنستان، از دو هفته گذشته تقریبا هر روز برگزار می‌شود.

روز گذشته، تظاهرکنندگان در مرکز ایروان چادرهایی برپا کردند و گفتند تا زمانی که پاشینیان و تیمش از قدرت کنار بروند، آنجا را ترک نخواهند کرد. به گفته نیرو‌های پلیس، معترضان خیابان‌های اصلی شهر را بسته اند و تردد در میدان اصلی شهر ممکن نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار