مراقب پرداخت فطریه با اپلیکیشن های جعلی باشید

فرمانده انتظامی مهاباد با هشدار به شهروندان گفت: مردم برای پرداخت کمک‌های مردمی و زکات فطریه در فضای مجازی، گرفتار کلاهبرداران اینترنتی نشوند.

سرهنگ محمد توحیدی گفت: کمپین‌هایی جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای جمع آوری زکات فطریه برای کمک به افراد بی بضاعت ایجاد شده که بسیاری از آن‌ها واقعی نبوده و توصیه می‌شود فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده معتبر در کشور، که توسط رسانه ملی (رادیو و تلویزیون) اعلام می‌شود پرداخت کنند و از پرداخت وجه به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

وی گفت: شهروندان ممکن است برای پرداخت وجوهات زکات فطریه یا کفاره روزه از بستر اینترنت استفاده کنند، که نیاز است روزه داران مراقب باشند که هنگام پرداخت، در دام سایت‌های فیشینگ گرفتار نشوند.

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: اخیرا مشاهده شده که کلاهبرداران برای جمع آوری زکات فطریه و کفاره روزه با هویت جعلی اقدام به ارسال پیام‌های خصوصی به کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌کنند تا از این طریق بتوانند کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و به دست نیازمندان برسانند در حالی که این کمک‌ها به دست نیازمندان نمی‌رسد.

سرهنگ توحیدی گفت: از این رو شهروندان در برخورد با این گونه پیام‌ها به آن اطمینان نکرده و به هیچ عنوان مبلغی به حساب این افراد واریز نکنند.

وی گفت: شهروندان در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی با عناوین جمع آوری فطریه و زکات، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس https://www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.