آغاز اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

بنابر اعلام منابع محلی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی اعتصاب غذای سراسری خود در اعتراض به شرایط سخت زندان‌های این رژیم را آغاز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان -  سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین امروز (دوشنبه) اعلام کرد اسرای در بند رژیم صهیونیستی در اعتراض به شرایط سخت در زندان‌های این رژیم تصمیم گرفتند که اعتصاب غذای نامحدود خود را از امروز آغاز کنند.

براساس گزارش خبرگزاری وفا این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد این گام بخشی از برنامه مبارزه‌ای است که اخیراً توسط کمیته اورژانس ملی اعلام شد و عمدتاً مبتنی بر نافرمانی و رد قوانین اداره زندان با مشارکت همه جناح‌ها بوده است.

رژیم صهیونیستی به تازگی قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای اسرای فلسطینی اتخاذ کرده که مبنی بر کاهش مدت زمان حضور در محوطه زندان برای هواخوری و محرومیت اسرای فلسطینی از ملاقات اقوامشان است. این اقدامات سخت‌گیرانه باعث شده برای نهمین روز متوالی زندان‌های رژیم صهیونیستی آشوب به راه بیافتد.

روز گذشته نیز گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی با اشاره به تحولات جاری در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد رویارویی بزرگ برای مقابله با جنایت‌ها و اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه اسیران دربند فلسطینی نزدیک و انتفاضه سوم علیه اشغالگر آغاز شده و شعله‌های آن از داخل زندان‌ها به راه افتاده است.

ستاد عالی فرماندهی اسرای جهاد اسلامی روز شنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد زندانبانان صهیونیست هنوز از کابوس شش اسیری که از طریق تونل آزادی از زندان جلبوع فرارکرده بودند، هراس و وحشت دارند و هفته گذشته با اتخاذ تصمیم جدیدی که بر نظم زندگی اسرا در داخل زندان‌ها تاثیر می‌گذارد، به ما حمله کردند و پیش از آن هم تدابیر سخنگیرانه تری علیه اسرا اعمال کردند.

در همین راستا عمر بارلو، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از تلاش برخی زندانیان برای فرار از زندان «عوفر» خبر داد و اذعان کرد که این تلاش‌ها و فرار از زندان «جلبوع» که پیش‌تر رخ داد، رژیم صهیونیستی را در «بدترین» و «آسیب‌پذیرترین» وضعیت خود قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار