دستیار ارشد بوریس جانسون استعفا داد

منابع خبری از استعفای دستیار سیاسی نخست‌وزیر انگلیس و همچنین وزیر اول ایرلند شمالی خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «منیره میرزا» مسئول سیاست و دستیار ارشد «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، به دلیل اظهارات اخیر او در پارلمان انگلیس، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

طبق گزارش اسپوتنیک، سخنگوی دفتر جانسون با اعلام استعفای منیره میرزا، در بیانیه‌ای گفت: «ما بسیار متأسفیم که منیره مقام خود را ترک کرد و از خدمات و کمک او به دولت سپاسگزاریم. اکنون اندرو گریفیت به جای او منصوب شده است. او در سراسر دولت و با نمایندگان مجلس همکاری خواهد کرد، زیرا ما همچنان به ارائه و گسترش برنامه سیاست بلندپروازانه خود ادامه می‌دهیم.»

روز دوشنبه هفته جاری جانسون و «کی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس، سخنان تندی درباره رسوایی «پارتی گیت» علیه یکدیگر گفتند.

استارمر بار‌ها از نمایندگان پارلمان خواست تا جانسون را برکنار کنند، و در مقابل نخست‌وزیر نیز استارمر را به «عدم تعقیب قضایی و پیگیری پرونده» یک مجری محکوم کرد که به رسوایی و فساد جنسی متهم است.

روز گذشته نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به سوالات درباره تحقیقات پلیس انگلیس درباره مهمانی‌های دوران قرنطینه او، اعلام کرد که از قانون تبعیت خواهد کرد.

البته در روز‌های اخیر به دنبال درخواست پارلمان و مردم انگلیس برای استعفای نخست‌وزیر به دلیل رسوایی «پارتی گیت»، بوریس جانسون اعلام کرد که به هیچ عنوان از سمت خود استعفا نخواهد داد.

اقدامات اخیر نخست‌وزیر انگلیس باعث کاهش محبوبیت او در میان مردم انگلیس شده و به دلیل نقض محدودیت‌های کرونایی در زمان اعلام قرنطینه سراسری در انگلیس و برگزاری مهمانی واکنش‌های زیادی را در داخل این کشور به دنبال داشته است.

وزیر اول ایرلند شمالی از سمت خود استعفا داد

اندکی پس از استعفای منیره میرزا، «پائول گیون» وزیر اول ایرلند شمالی، نیز با انتشار نامه‌ای در توئیتر از سمت خود استعفا داد.

او در نامه‌ای که در حساب توییتری خود منتشر کرد نوشت: «این افتخار زندگی من بوده که به عنوان اولین وزیر ایرلند شمالی خدمت کنم، تصدی این سمت مسئولیت سنگینی را به همراه دارد و من بار‌ها سنگینی این بار را احساس کرده‌ام.»

این مقام کمتر از یک روز پس از آن استعفای خود را اعلام کرد که رهبر ارشد حزب اتحادیه دموکرات و وزیر کشاورزی ایرلند شمالی اعلام کردند که بررسی‌های مربوط به محصولات غذایی در بنادر ایرلند شمالی لغو خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار