حمایت از تمامیت ارضی اوکراین در تماس تلفنی بایدن و مکرون

رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه در تماسی تلفنی درباره مناقشه اوکراین صحبت و بر لزوم ادامه گفت‌وگو برای اجرای توافقات مینسک تأکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوانکاخ سفید اعلام کرد جو بایدن و امانوئل مکرون، رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه در تماسی تلفنی بر حمایت خود از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «بایدن و مکرون درمورد هماهنگی دیپلماسی و تحریم‌ها در صورت حمله روسیه به اوکراین گفت‌وگو کردند.»

در بیانیه کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) نیز در این باره آمده است که: «رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه بر لزوم ادامه گفت‌وگو برای اجرای توافقات مینسک تأکید کردند.»

کاخ الیزه همچنین اعلام کرد: «مکرون و بایدن بر اهمیت هماهنگی بین شرکا و متحدان اروپایی در مورد اوکراین تأکید کردند.»

روز گذشته نیز دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه، خطاب به پوتین مدعی شده از فعالیت‌های خصمانه روسیه در مرز با اوکراین نگران است.

با وجود آن‌که روابط مسکو و کی‌یف از حدود ۶ سال پیش و با الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه، رو به وخامت گذاشت، اما اکنون فضاسازی‌های غرب موجب تشدید تنش میان دو کشور و صف آرایی اعضای ناتو در حمایت از اوکراین شده است و این در حالی است که مسکو بار‌ها اعلام کرده است قصد حمله به کی یف را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار