کرملین: برنامه‌ای برای دیدار پوتین و بایدن در آینده وجود ندارد

سخنگوی کرملین گمانه زنی‌ها درباره دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در آینده را رد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قصد ندارد با همتای خود، جو بایدن، در بحبوحه تشدید تنش‌ها تماس بیشتری داشته باشد.

پسکوف در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود به خبرنگاران اعلام کرد که همیشه «برای روسای جمهور خوب است که صحبت کنند»، اما این اتفاق زمانی می‌افتد که آن‌ها زمان را مناسب بدانند. همچنین کرملین جزئیات هرگونه گفتگوی تلفنی رئیس جمهور روسیه و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس را در صورت برگزاری منتشر خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تحریم ها، خاطرنشان کرد که روسیه قصد دارد عواقب آن را به حداقل برساند و آن‌ها به دلیل رفتار غیرقابل پیش بینی دولت آمریکا مطمئنا نگران هستند. پسکوف در بخشی دیگر از سخنانش با بیان آنکه روسیه برنامه‌هایی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و خطرات ناشی از آن دارد، افزود: «البته کرملین از این مسئله نگران است، زیرا رفتار آمریکا همواره غیرقابل پیش‌بینی است و همیشه در سطح بین‌المللی این غیرقابل پیش‌بینی بودن خود را نشان داده است. مسکو بار دیگر از واشنگتن می‌خواهد که از اقدامات تحریک‌آمیز خود و تشدید تنش در قاره اروپا دست بردارد.» 

سخنگوی کرملین از آمریکا خواست از اقدامات تحریک آمیز و تشدید تنش در اروپا جلوگیری کند. او  به روابط روسیه و بلاروس نیز اشاره کرد و با بیان آنکه مینسک روز گذشته به دلیل تحریم‌های وضع شده اعلام کرده که محموله‌های پتاس خود را از بندر «کلایپدا» در لیتوانی به بنادر روسیه هدایت کرده است، گفت: «مسکو در حال مذاکره درباره امکان تامین پتاس بلاروس از طریق بنادر روسیه است.»

در نهایت، او توضیح داد که هنوز درک درستی از دور جدید از مذاکرات آمریکا و روسیه درباره تضمین‌های امنیتی، از جمله در گفتگو‌های سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی او وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار