موشک پروتون روسیه دو ماهواره ارتباطی را به فضا پرتاب کرد + فیلم

موشک پروتون روسی با تاخیر یک هفته ای، دو ماهواره ارتباطی جدید را به فضا پرتاب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس؛ ماهواره‌های روسی Express-AMU۳ و Express-AMU۷ در ساعت ۷:۰۷ صبح به وقت شرقی از کیهان بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب شدند. آژانس فضایی روسکاسموس روسیه، موفقیت این پرتاب را گزارش کرد و گفت مرحله فوقانی موشک Briz-M، ماهواره‌ها را در مدار هدف قرار می‌دهد. روسکاسموس در بیانیه‌ای اعلام کرد: "تمام مراحل پرواز از جدا شدن قسمت‌های مختلف و جداسازی محموله با موفقیت انجام شده است. "

موشک پروتون-M ابتدا قرار بود در ۶ دسامبر پرتاب شود، اما به دلیل نقص فنی در تقویت کننده Briz-M، پرتاب چند روز به تعویق افتاد. این دو ماهواره با کمک Briz-M، به ارتفاعی بین ۱۸ هزار و ۷۰۰ تا ۵۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتری از سطح زمین منتقل خواهند شد تا در نهایت در مدار زمین آهنگ در ارتفاع ۳۵ هزار و ۷۸۶ کیلومتری قرار بگیرند. مدار زمین آهنگ موقعیت نسبتاً ثابتی بر فراز روسیه در حین چرخش زمین فراهم می‌کند.

موشک پروتون

موشک روسی

روسکاسموس در مورد راه اندازی اعلام کرد که این دو ماهواره برای تامین نیاز‌های ارتباطات و پخش همگانی روسیه کار خواهند کرد. از فعالیت‌های این دو ماهواره می‌توان به ایجاد ارتباطات سیار و ثابت؛ سرویس پخش همگانی رادیو و تلویزیون، دسترسی بر یرعت منابع اطلاعاتی و موارد دیگر اشاره کرد.

پرتاب موشک روسی

آخرین پرتاب ماهواره‌های Express که در آن دو ماهواره با موفقیت به آسمان رفتند، در ژوئیه ۲۰۲۰ انجام شد. طبق گزارش RussianSpaceWeb، اولین سری از این ماهواره‌ها در اکتبر ۱۹۹۴ به فضا پرتاب شدند تا جایگزین مجموعه قدیمی‌تری از ماهواره‌ها به نام Gorizont باشند که از سال ۱۹۷۹ استفاده می‌شدند.

در ادامه ویدئویی از این پرتاب را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار