فرود احتمالی ماهنورد چینی قبل از ۲۰۳۰ روی ماه

دانشمندان چینی قصد دارند تا قبل از سال ۲۰۳۰ ماهنوردی را روی ماه فرود بیاورند و به اکتشاف در این قمر بپردازند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از عربیک نیوز؛ به گفته یک دانشمند برجسته چینی در زمینه اکتشافات اعماق فضا، ممکن است که چین قبل از سال ۲۰۳۰، ماهنوردی را روی ماه فرود بیاورد. تا زمانی که تحقیقات فناوری در مورد فرود انسان روی ماه ادامه داشته باشد، این امکان کاملاً برای چین وجود دارد که افراد را قبل از سال ۲۰۳۰ روی ماه فرود آورد.

یه که طراح اصلی اولین کاوشگر ماه چین (Chang'e-۱) و یکی از آکادمی‌های علوم چین است، خاطرنشان کرد که اکتشاف فضایی نه تنها یک موضوع علمی است، بلکه موضوع آینده کشور نیز می‌باشد. وی افزود: "کشور‌هایی که می‌توانند در حوزه فناوری فضایی به رهبری دست یابند، فناوری‌های پیشرفته‌ای در زمینه‌های مختلف دارند، بنابراین فناوری فضایی چیزی است که تأثیر آن بر فناوری‌های سایر حوزه‌ها نیز منعکس می‌شود. "

فضاپیمای چینی

سال گذشته، ماموریت Chang'e-۵ چین نمونه‌هایی را از سطح ماه با وزن حدود ۱۷۳۱ گرم جمع‌آوری کرد که اولین نمونه ماه در جهان در بیش از ۴۰ سال است. پس از تجزیه و تحلیل نمونه‌های ماه، محققان چینی در ماه اکتبر اعلام کردند که سن جدیدترین سنگ‌های ماه را حدود دو میلیارد سال تعیین کرده‌اند که نشان می‌دهد «سن» فعالیت‌های آتشفشانی ماه ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون سال بیشتر از آنچه قبلاً شناخته شده بود، است.

یه در این باره گفت: "کشف تاریخ ماه آخرین نمونه از تلاش‌های چین برای بهبود موقعیت خود در جامعه بین المللی است. پس از ماه و مریخ، هدف بعدی چین در اکتشافات اعماق فضا ممکن است فرستادن ماموریتی برای مطالعه یک سیارک باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار