چرا باید از نوشتن رزومه با استفاده از ChatGPT خودداری کرد؟

نوشتن رزومه یا CV با هوش مصنوعی مضراتی را برای فرد جویای کار به همراه دارد.

ابزار‌های هوش مصنوعی مانند «ChatGPT» از «OpenAI»، «Google Bard» و دیگران برای نسل امروز بسیار مفید شده‌اند، به‌ویژه وقتی صحبت از نوشتن تکالیف یا نامه‌های پوششی برای مشاغل می‌شود.

نسل بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۲ که به عنوان نسل Z شناخته می‌شوند، به شدت به ابزار‌های هوش مصنوعی برای ایجاد نامه‌های پوششی و درخواست‌های شغلی متکی هستند.

نوشتن رزومه یا CV با هوش مصنوعی

ابزار‌های رزومه نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی برای ساده سازی و بهبود فرآیند نوشتن رزومه با تجزیه و تحلیل شرح وظایف، پیشنهاد محتوای مرتبط، بهینه سازی کلمات کلیدی و ایجاد رزومه شخصی بر اساس ورودی کاربر و الزامات شغلی مورد نظر طراحی شده اند.

با استفاده از سازنده‌های CV مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT، محققان می‌توانند فرمت CV و محتوای سفارشی مورد علاقه خود را انتخاب کنند و CV شما تنها در چند ثانیه ایجاد می‌شود.

مطالعات و بررسی‌ها

یکی از چالش‌های اصلی در حال حاضر استفاده از هوش مصنوعی، به طور خاص ChatGPT است که اغلب به روش صحیح و موثر استفاده نمی‌شود.

یک نظرسنجی نشان داد که کارفرمایان صد‌ها درخواست شغلی مشابه دریافت می‌کنند که برخی از آن ها کلمه به کلمه مشابه و مشکوک هستند که متقاضیان بیشتر از ChatGPT برای ایجاد این رزومه‌ها و درخواست‌های شغلی استفاده می‌کنند.

کپی کردن پاسخ‌ها از «ChatGPT» می‌تواند به شانس شما برای یافتن شغل آسیب برساند

در همین زمینه، مطالعه دیگری که توسط Canva انجام شد بیان کرده است که بیش از ۴۵ درصد از جویندگان کار از هوش مصنوعی برای ساخت، به روز رسانی یا بهبود رزومه خود در سراسر جهان استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، نظرسنجی دیگری که توسط Grammarly انجام شد نشان داد که ۶۱ درصد از نسل Z گفتند که نمی‌توانند کار خود را بدون استفاده از هوش مصنوعی مولد انجام دهند.

کاریابی

متقاضیان کار می‌توانند از هوش مصنوعی برای آماده شدن برای مصاحبه یا تحقیق در مورد یک شرکت استفاده کنند. اما باید به عنوان یک ابزار از آن استفاده شود، نه به عنوان یک جایگزین.

شما نباید از هوش مصنوعی بخواهید که یک CV ایجاد کنند، زیرا استخدام کنندگان می‌توانند بدانند که آیا شما خود این CV را نوشته اید یا از هوش مصنوعی استفاده کرده اید، که نقش مهمی در پذیرش درخواست شما و استخدام شما در آینده دارد.

علامت قرمز

اگرچه پذیرش فناوری و هوش مصنوعی ضروری است، اما کپی کردن پاسخ‌ها از ChatGPT می‌تواند به شانس شما برای یافتن شغل آسیب برساند.

در این زمینه، نظرسنجی انجام شده توسط Resume Genius بین ۶۲۵ مدیر نشان داد که بیش از نیمی از آن ها رزومه‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را دوست ندارند و این را یک علامت قرمز می‌دانند.

در این گزارش آمده است که ۵۳ درصد از مدیران استخدام در مورد رزومه‌هایی که حاوی محتوایی است که به وضوح توسط هوش مصنوعی تولید شده است، نقطه نظر دارند و ۲۰ درصد آن را به عنوان یک موضوع مهم می‌دانند که می‌تواند از استخدام یک نامزد جویای کار جلوگیری کند.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار