بایدن به دنبال تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی چین است

مقامات آمریکایی خبر دادند بایدن می‌خواهد مقامات سیاسی این کشور را از حضور در بازی‌های المپیک زمستانی چین منع کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، منابع آگاه می گویند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد بازی های المپیک زمستانی چین را از جنبه سیاسی تحریم کند. اگر بایدن بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ پکن را از لحاظ دیپلماتیک تحریم کند، بدون ممانعت از رقابت ورزشکاران آمریکایی در این دور از بازی‌های المپیک پیامی سیاسی برای دولت چین ارسال کرده است.

رییس جمهور آمریکا ماه گذشته در میان خبرنگاران اعلام کرده بود: در حالی که بسیاری از مقامات دولتی از جمله نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان و برخی قانونگذاران دموکرات از تحریم دیپلماتیک چین حمایت می‌کنند، دولت در حال بررسی این گزینه علیه پکن است.

این نوع تحریم دیپلماتیک به این معناست که ورزشکاران آمریکایی می‌توانند در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۲ پکن حضور داشته باشند، ولی هیچ یک از مقامات این کشور اجازه حضور در این دوره از بازی‌های زمستانی را ندارند.

آخرین باری که آمریکا به طور کامل بازی‌های المپیک را تحریم کرده بود سال ۱۹۸۰ و در زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر اتفاق افتاده است. آمریکا در آن سال بازی های المپیک که در کشور شوروی سابق برگزار می شد را تحریم کرد. آمریکا در این سال در اعتراض به حمله شوروی به خاک افغانستان، بازی های المپیک در این کشور را تحریم کرد. در مقابل، کشورهای بلوک شرق نیز المپیک ۱۹۸۴ را که در آمریکا برگزار شد تحریم کردند. 

در سال‌های اخیر اختلافات سیاسی میان چین و آمریکا بالا گرفته و مقامات واشنگتن مدام به دنبال راهی برای مقابله در برابر پکن هستند. این اختلافات در دوران دونالد ترامپ به اوج خود رسید و علی رغم پیش بینی‌ها در زمان ریاست جمهوری جو بایدن نیز ادامه پیدا کرد و حتی در برخی موارد تشدید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار