هشدار وزیر دفاع آمریکا درباره رزمایش هواپیما‌های نظامی چین در نزدیکی تایوان

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد پرواز هواپیما‌های نظامی چین در نزدیکی تایوان شبیه به یک رزمایش است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جریان یک سخنرانی در همایشی در کالیفرنیا گفت: «نمی‌خواهم چیزی را حدس بزنم، اما مطمئنم که پرواز هواپیما‌های نظامی چین در نزدیکی تایوان بیشتر به یک رزمایش شبیه است. طبق تعریف‌های نظامی ـ امنیتی، پرواز‌های آموزشی نظامی که به صورت رزمایش انجام می‌شود به منظور انجام یک عملیات بالقوه است.»

مدتیست اختلاف میان آمریکا و چین بر سر منطقه تایوان بالا گرفته؛ مقامات آمریکایی می‌گویند پکن قصد حمله نظامی به این منطقه و تصرف آن را دارد، ولی چین هر بار این ادعا‌ها را رد کرده است.

چین جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند در حالی که تایوان همواره از استقلال خود دفاع کرده است. آمریکا در شرایط مختلف به تجهیز نظامی تایوان به آخرین سلاح‌های جنگی روز دنیا می پردازد و مقامات واشنگتن از جمله شخص جو بایدن بار‌ها اعلام کرده اند خود را متعهد به دفاع از تایوان می‌دانند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا همچنین در سخنرانی خود در مجمع دفاع ملی ریگان ادعا کرد که چین به سرعت در حال تقویت قابلیت‌های هسته‌ای خود بوده و واشنگتن، آمادگی رقابت و تقویت توانایی نظامی تایوان برای دفاع از خود را دارد.

او در ادامه اظهار داشت: «چین با هدف دستیابی به حداقل ۱۰۰۰ کلاهک هسته‌ای تا سال ۲۰۳۰ به سرعت در حال گسترش زرادخانه‌های هسته‌ای خود است.»

وزیر دفاع آمریکا همچنین از یک ناتوی آسیایی صحبت کرد و افزود: «آمریکا در تلاش برای ایجاد یک سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یا یک اتحاد ضد چینی نیست. ما به دنبال یک جنگ سرد جدید یا جهانی بین بلوک‌ها نیستیم، اما خواستار آرامش در منطقه هند و اقیانوس آرام هستیم که در آن همه کشور‌ها عاری از زور و اجبار باشند.»

آستین در انتها عنوان کرد که واشنگتن در حال اتخاذ تدابیری برای کاهش ریسک در روابط با چین است و علاقه‌مند به گشایش کانال‌های ارتباطی بین ارتش و دیپلمات‌های دو کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
تا دیر نشده آمریکا فورا باید نابود بشه و کنترل دنیا بیافته دست سازمان ملل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
به آمریکا این چیزا ربطی نداره به سازمان ملل مربوطه
آخرین اخبار