نجابت در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قانون انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اصلاح شد/ حکم هیات نظارت بر انتخابات درباره رد صلاحیت‌ها قطعی است

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها به بیان توضیحاتی درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود پرداخت.

روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح دستور جلسه امروز، یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که با قید دو فوریت در صحن به تصویب رسیده بود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس، کارشناس معاونت قوانین و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اصلاحاتی در متن، به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس اظهار کرد: براساس تبصره‌ی الحاقی به این قانون که در قالب ماده واحده ارائه شده است هیات مرکزی نظارت در خصوص تایید یا رد صلاحیت نامزد‌ها و تایید یا ابطال انتخابات در چارچوب این قانون رأی نهایی و قطعی را صادر نموده و این رأی قابل شکایت و رسیدگی در دیوان عدالت اداری نیست.

وی در پایان اظهار کرد: در ادامه این جلسه نیز کارگروه اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی با حضور کارشناسان و مسئولان مرتبط با موضوع برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار