نخست وزیر تشکیلات خودگران: جامعه جهانی باید مانع از ادامه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی شود

محمد اشتیه از جامعه جهانی خواست مانع از اجرایی شدن طرح شهرک سازی‌های جدید رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، رژیم اشغالگر صهیونیستی از تصمیم خود برای ساخت بیش از ۱۳۰۰ واحد مسکونی صهیونیست نشین در کرانه باختری خبر داد.

وزارت ساختمان و مسکن این رژیم با بیان این خبر افزود مناقصه ساخت واحد‌های مسکونی در کرانه باختری را منتشر کرده است. این در حالی است که جنبش "صلح اکنون" که با شهرک سازی‌ها در کرانه باختری مخالف است، اعلام کرد پیش بینی می‌شود کمیته‌ای روز چهارشنبه برای تصویب ساخت ۲۸۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری تشکیل شود.

در واکنش به این تحولات، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان از جامعه جهانی خواست دشمن را به متوقف کردن شهرک سازی‌ها مجبور کند.

محمد اشتیه در آغاز نشست فوق العاده دولت فلسطین گفت: برنامه‌های اعلام شده اسرائیل برای ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری، پذیرش مسئولیت تقابل با واقعیتی را که اسرائیل به صورت برنامه ریزی شده در حال تحمیل آن است، متوجه جهان و به ویژه آمریکا می‌سازد.

اشتیه در این خصوص اظهار داشت: اعلام ساخت ۲۸۶۲ واحد مسکونی جدید و قانونی جلوه دادن ساخت دو مجمتع جدید و ساخت واحد‌های مسکونی در قلب شهر الخلیل، چیزی جز تجاوز آشکار به سرزمین ما نیست. جهان باید اسرائیل را به پرداخت هزینه تجاوز به ملت ما و به ویژه موج اخیر ساخت شهرک‌های استعماری مجبور کند.

یکشنبه شب نشست فوق العاده کادر رهبری فلسطین برای رایزنی درباره این تحولات و آغاز کمپین بین المللی فلسطینی برای متوقف کردن تجاوز اسرائیلی به ملت فلسطین، به ریاست رئیس ابومازن برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار