جزئیات اولین نتایج مذاکرات ونزوئلا

اولین نتایج مذاکرات میان دولت نیکلاس مادورو و مخالفان دولت این کشور که در مکزیک انجام شد، روز دوشنبه حاصل شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپانیایی افه، اولین نتایج مذاکرات میان دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و مخالفان دولت این کشور که در مکزیک انجام شد، روز دوشنبه حاصل شد. در این مذاکرات که نمایندگان هر دو طرف حاضر بودند، اعلام شد دو توافق جزئی بعد از دومین مرحله از مذاکرات از روز جمعه شکل گرفته است.

"خورخه رودریگز"، رئیس مجلس ملی ونزوئلا و نماینده دولت در این مذاکرات اعلام کرد: «نتایج مذاکرات به گونه‌ای است که به نفع همه مردم ونزوئلاست. بار دیگر در مکزیک به این موضوع رسیدیم».

اولین توافق در مورد مبارزه یکپارچه برای «تصویب و دفاع از حاکمیت ونزوئلا بر منطقه گویانا» است؛ منطقه‌ای به مساحت ۱۵۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع و سرشار از منابع طبیعی که تقریبا برای دو قرن مورد مناقشه بوده است.

رودریگز گفت: دومین توافق که مهمتر است، «توافق جزئی برای حمایت اجتماعی از مردم ونزوئلا» است که از طریق آن، دولت مادورو قصد دارد دارایی‌های مسدود شده در خارج از این کشور را بازیابی کند.

نماینده ونزوئلا در مذاکره با مخالفان در این راستا اعلام کرد: «آن‌ها منابعی هستند که به مردم ونزوئلا تعلق دارد و به طور غیرقانونی و غیرمسئولانه سلب شده است که از نظر دولت بولیواری غیرقانونی و از جمله اقدامات قهری است و به اشتباه با نام تحریم خوانده می‌شود».

دولت ونزوئلا اعلام کرده است که مذاکرات با مخالفان از ۲۴ تا ۲۷ سپتامبر در مرحله سوم خود به میزبانی مکزیک برگزار می‌شود؛ این مذاکرات از ۱۳ تا ۱۵ اوت آغاز شد که در آن دو طرف تفاهم نامه مشترکی را برای توافق در خصوص برنامه ریزی مشترک امضا کردند.

در این روند که با حمایت نروژ و مکزیک به عنوان حامی و میزبان صورت گرفته است، مخالفان مادورو خواهان برگزاری انتخابات آزاد در فرایند انتخابات منطقه‌ای ۲۱ نوامبر هستند. این در حالی است که رئیس جمهور ونزوئلا خواستار آن است که تحریم‌ها علیه این کشور برداشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار