ترکیه حمله تروریستی به فرودگاه کابل را محکوم کرد

رئیس جمهور و وزیر خارجه ترکیه حملات تروریستی در فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان را به شدت محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) انفجار‌های تروریستی روز گذشته در نزدیکی فرودگاه کابل افغانستان را محکوم کرد.

اردوغان گفت: ما به عنوان کشور ترکیه، آن فاجعه تمام عیار و آن حمله تروریستی را که دیروز در کابل رخ داد محکوم می‌کنیم. این واقعیت که داعش چنین اقدامی را در میانه روند خروج اتباع از افغانستان انجام داد، نشان می‌دهد که چه سازمان تروریستی خطرناکی برای منطقه و جهان است.

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه تخلیه نظامیان کشورش از افغانستان ادامه دارد، افزود: اولویت ما خارج کردن شهروندانمان است که می‌خواهند این کشور را ترک کنند. این روند را در اسرع وقت تکمیل خواهیم کرد.

اردوغان ضمن اشاره به دیدار ۳ ساعته مقام‌های ترکیه‌ای با طالبان در سفارت آنکارا در کابل، تاکید کرد: اگر نیاز باشد باز هم این گفتگو‌ها انجام خواهد شد. ما برای دیدار و گفتگو با طالبان از هیچکسی اجازه نمی‌گیریم.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز در پیامی توییتری نوشت: «از جان باختن افراد زیادی در اثر حمله تروریستی به فرودگاه کابل، بسیار ناراحت هستیم و این حمله تروریستی هولناک را به شدت محکوم می‌کنیم.»

وزارت دفاع ترکیه نیز اعلام کرده بود که گزارشی از تلفات نیرو‌های ترکیه در دو انفجار قبلی فرودگاه کابل وجود ندارد.

این وزارتخانه هم در صفحه توییتری خود نوشت: «دو انفجار در خارج از فرودگاه کابل رخ داد و در بین نیروهای نظامی و دیگر واحد‌های ما خسارت و تلفات جانی گزارش نشده است.»

این پیام توییتری در پی گزارش‌هایی مبنی بر شنیدن صدای انفجار‌ها در منطقه فرودگاه کابل منتشر شد زیرا نیرو‌های ترکیه در فرودگاه مشغول هستند تا اتباع، کارکنان و سربازان ترک را از این کشور خارج کنند.

بر اساس گزارش‌ها در انفجارهای انتحاری بعد از ظهر دیروز (پنج‌شنبه) در نزدیکی فرودگاه حامد کرزی کابل حدود ۱۰۳ نفر کشته شده اند که از این تعداد ۹۰ شهروند افغانستان و ۱۳ نفر نظامیان آمریکایی هستند. حدود ۱۵۰ نفر نیز در این انفجار‌ها زخمی شده اند.

یک مقام طالبان در گفتگو با رویترز گفت: دست‌کم ۲۸ عضو طالبان در انفجار‌های کابل کشته شده اند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار‌ها را بر عهده گرفت. این انفجار‌ها نخستین انفجار‌هایی بود که در دوازدهمین روز ورود طالبان به کابل به وقوع پیوست.

 مسئولان ترکیه به رویترز خبر داده‌اند که طالبان از این کشور خواسته تا به منظور فعال بودن فرودگاه کابل، پشتیبانی فنی ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
دوباره این اشغالگران غارتگران همدستان آمریکایهای تروریست چرتو پرت و جک گفتند برای جهان اسلام !!! اردوغ دوغی برووووووووووووووووووووووووووووووو خودتی .
آخرین اخبار