گفتگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره تحولات افغانستان

وزرای خارجه آمریکا و ترکیه در گفتگویی تلفنی درباره ادامه همکاری‌ها در افغانستان و ایجاد ثبات در منطقه صحبت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود درباره آخرین تحولات در افغانستان گفتگو کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در تماسی تلفنی درباره ادامه همکاری در افغانستان و خروج  منظم نیروها و اتباع خارجی از این کشور صحبت کردند.

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به متحدان نزدیک خود در گروه ۷ گفت: واشنگتن  تا مهلت خودخواسته ۳۱ اوت نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کند.

طالبان روز سه شنبه گفت که قصد تمدید مهلت خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان را ندارد.

چندی پیش، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرده بود نیرو‌های نظامی این کشور در افغانستان هیچگونه ماموریت جنگی ندارند.

او با تاکید بر اینکه عملیات تخلیه شهروندان ترکیه از افغانستان به خوبی اجرا شده است، گفت: نیرو‌های نظامی ما در افغانستان از امنیت برخوردارند و تلاش می‌کنند وظایفشان را بی‌کم و کاست انجام دهند.

وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر ضرورت ادامه فعالیت فرودگاه کابل گفت: بسته شدن فرودگاه کابل به مفهوم بسته شدن همه افغانستان خواهد بود. ترکیه از ۶ سال پیش در اداره فرودگاه کابل مشارکت کرده است و مایل است به همکاری در این زمینه ادامه دهد. این موضوع زیانی برای هیچکس ندارد.

ترکیه که میزبان تعداد زیادی از مهاجران خارجی در کشور خود است هم اکنون و از ابتدای طرح غرب برای خارج کردن اتباع افغان در جریان تسلط طالبان بر افغانستان با میزبانی کشورش حتی به صورت موقت مخالفت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار