هیات رئیسه شورای شهر سبزوار اعلام شد

اعضای هیات رئیسه ششمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار روز پنجشنبه در نشستی با حضور فرماندار ویژه سبزوار مشخص و اعلام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار "امین الله مظلوم" را به عنوان رئیس و علی ارغیانی را به عنوان نایب رئیس شورا، حسین بروغنی را به عنوان خزانه دار و غلامعلی صبوری زاده را به عنوان منشی برای مدت یک سال انتخاب کردند.

امین الله مظلوم رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: بنای شورای ششم بر وحدت و همدلی است و تلاش داریم این همراهی را برای رفع مشکلات شهروندان و توسعه شهری سبزوار حفظ کنیم.

او افزود: شفافیت در عمل سرلوحه کار شورا قرار دارد و ضمن برقراری تعامل و پاسخگویی با خبرنگاران از رسانه‌ها نیز انتظار داریم در انعکاس اخبار و اطلاعات شفاف و صادق باشند.

رئیس شورای شهر سبزوار ادامه داد: شورای شهر از جعفر صائمی نسب سرپرست شهرداری و شهردار منتخب حمایت می‌کند و با توجه به این که وظیفه اصلی شورا کار نظارتی است لذا در امور اجرایی شهرداری و کار شهردار دخالتی نخواهیم کرد.

پیش از این انتخاب اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار سوگند خوردند آنگاه سیدمجتبی علوی مقدم فرماندار ویژه سبزوار گفت: انتظار از شورای اسلامی دوره ششم سبزوار حرکت صادقانه، اخلاق مدار و دین باورانه با رویکرد عدالت اجتماعی و توسعه متوازن است.

او افزود: اعضای شورای شهر با مطالعه دقیق وظایف، دستورالعمل‌ها و شرح وظایف با حرکت در چارچوب سیاست‌های شهری و برنامه‌ریزی شده گام‌های موثری در موفقیت مدیریت شهری بردارند.


بیشتر بخوانید


فرماندار ویژه سبزوار ادامه داد: اعضای شورای شهر به مناطق حاشیه این شهر توجه ویژه‌ای داشته باشند و در کنار بازآفرینی و اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه خدمات به توانمندسازی اقتصادی این محلات نیز اهتمام داشته باشند.

علوی مقدم بیان کرد: از ابتدای سال جاری با ورود میدانی و پای کار آمدن دستگاه‌های اجرایی نگاه ویژه‌ای به مناطق حاشیه شهر سبزوار شده است و در گام نخست با اختصاص اعتبار از طریق وزارت نیرو مشکلات حوزه برق این محلات رفع می‌شود.

او تصریح کرد: با هدف تسریع بازآفرینی محلات هدف سبزوار مقرر شده دستگاه‌های اجرایی شهرستان حدود یک سوم اعتبارات خود را به این مناطق اختصاص دهند.

 فرماندار ویژه سبزوار با اشاره حرکت نظام‌مند هماهنگ برای مدیریت واحد شهری تاکید کرد: تمامی برنامه‌های دستگاه‌های خدمات رسان باید به تایید شورای شهر برسد در غیر این صورت در کمیته برنامه ریزی سال آینده شهرستان اعتباری برای آن دستگاه تصویب نمی‌شود.

علوی مقدم اظهار کرد: این نهاد نه شورای شهرداری بلکه متولی اقتصاد، فرهنگ، بهداشت، محیط زیست، فضای سبز و مشکلات اصناف است؛ چنانچه شورای شهر برای پیشبرد امور مدیریت شهری از مدیران دستگاه‌های اداری دعوت کند آن مدیران موظف به حضور در شورا هستند چرا که این حق شورا و مردمی است که پارلمان محلی را انتخاب کرده اند.

امین الله مظلوم، حسین بروغنی، غلامعلی صبوری زاده، علی ارغیانی، ابراهیم ابراهیم نژاد، ذبیح الله آرمین، وحید ملوندی نیکو، رضا روشنفکر و حسن ساجدی فر ۹ عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار هستند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.