آیت‌الله علم‌الهدی: لشکر فاطمیون، تابلوی عظمت شیعیان افغانستان است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت:تأسیس لشکر فاطمیون، تابلوی عظمت شیعیان افغانستانی در تاریخ جهان اسلام است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز سه‌شنبه در دیدار با بانوان و اعضای خانواده شهدا و رزمندگان فاطمیون و فرماندهان نیروی قدس سپاه به مناسبت فرارسیدن ایام تأسیس این لشکر گفت: تشکیل یک لشکر نیازمند تأمین آموزش‌های نظامی و تسلیحاتی نیست، بلکه نیازمند پشتوانه فرهنگی غنی و مستحکمی است که مسئولیت آن بر دوش خانواده‌های معظم شهدا قرار دارد.

وی ادامه داد: تأسیس این یگان فداکار فرصتی شد، تا جنبه‌های کوچکی از عظمت غیرت شیعیان افغانستان در قالب مجاهدان برون‌مرزی زمینه بروز و ظهور پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خطاب به اعضای خانواده لشکر فاطمیون افزود: وجود هرکدام از شما، مظهر توفان در یک زندگی است که با شهادت عضوی از خانواده شما به راه افتاده و پس از این واقعه جانسوز، اکنون شما این حماسه و تکلیف‌مداری را استمرار بخشیدید و خلأ عزیزانتان را پوشش دادید.

وی ادامه داد: رسالت امروزشما، حفظ این میراث گرانقدر است و پرچم شهدا در استمرار غیرت شیعی نباید بر زمین بماند. پرورش مواریث این شهیدان مسئولیتی بر عهده شماست و باید به گونه‌ای باشد که از هر شهید مجاهد، چند مجاهد دیگر تربیت شوند تا مسیر مقدس شهدای فاطمیون را ادامه دهند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: شیعیان کشور افغانستان در طول تاریخ، همیشه مرزبان ولایت اهل بیت (ع) در تمام جهان اسلام بوده اند، از آن زمان که نیاکان و اجداد شما از یک‌سو در برابر کفر و استکبار و در برابر جریان‌های غیرهمسو و التقاطی مقاومت می‌کردند، ایثارگری آنها به حدی بود که شیعه افغانستانی به‌عنوان یک موجودیت غیر منعطف و تسلیم‌ناپذیر در معادلات قدرت‌های استکباری به حساب می‌آمد و این مجاهدت‌ها تا به امروز استمرار داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فراتر از ملیت، تکریم شهدای فاطمیون و خانواده‌های آنها به‌عنوان یک شیعه و مسلمان تکلیف همه است، تصریح کرد: خوشبختانه امروزه بخش قابل‌توجهی از خانواده‌های معظم شهدای فاطمیون را اقشار تحصیل‌کرده و آگاه تشکیل می‌دهند و با بهره‌گیری از آن می‌توان ارزش‌ها، مبانی و معارف فاطمیون را در فضای جوامع آکادمیک، فرهیخته و دانشگاهی تبلیغ و تبیین کرد.

به گفته وی، خانواده شهدای فاطمیون ولی نعمت انقلاب اسلامی و مذهب تشیع هستند و تکریم آنها مسئولیتی همتراز با خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس، دفاع از حرم، امنیت و سلامت است که هرگز از عهده ما ساقط نمی‌شود.

آیت الله علم الهدی گفت: به‌طور جدی پیگیر رفع نیاز‌ها و رسیدگی به امور خانواده‌های معظم شهدای فاطمیون هستیم و از خداوند عالم می‌خواهیم که توفیق صیانت از امانت معنوی این شهدا را به ما و شما اعطا بفرماید.

جهان تشیع، قدردان ایثارگری رزمندگان فاطمیون

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی نیز اظهار کرد: افتخارات فاطمیون و مجموعه شیعیان افغانستان در کارنامه انقلاب اسلامی ممتاز و درخشان است، زیرا نخستین غیر ایرانی‌هایی که حتی پیش از پیروزی انقلاب به نهضت امام خمینی (ره) پیوستند، شیعیان افغانستان بودند.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد افزود: نقش‌آفرینی در هشت سال دفاع مقدس سند گویایی از همین مجاهدت‌ها است که در جبهه‌های دفاع از حرم به اوج خود رسید و در قالب لشکر مجاهد فاطمیون، قله غیرت دینی را نشان داد.

وی ادامه داد: تمجید از مقام رزمندگان افغانستانی در آینه صادق کلام دبیرکل حزب الله لبنان، فرماندهان رشید نیروی قدس و حتی شخص رهبر معظم انقلاب قابل مشاهده است. این مجاهدت‌ها در صدر فتوحات و دستاورد‌هایی بود که در جریان نابودی داعش و دفاع از حرم شریف اهل بیت (ع) صورت گرفت و پرچم این جانفشانی‌ها هم اکنون بر دوش خانواده‌های معظم این شهدا و بانوان فاطمیون قرار دارد.

لشکر فاطمیون به فرماندهی شهید علیرضا توسلی و همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال ۱۳۹۳ برای مقابله با داعش شکل گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.