برگزاری آیین تحلیف شورای اسلامی شهر مشهد

آیین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد امروز با حضور جمعی از مدیران شهری،استانی و تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در آیین تحلیف امروز حسن موحدیان به مدت یک سال به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شد. همچنین یکی از اعضای شورای ششم به دلیل ابتلا به کرونا در جلسه حضور نداشت که پس از بهبودی، او هم سوگندنامه را قرائت خواهد کرد.

در ادامه سوگندنامه ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد توسط اعضا قرائت شد و اعضا متعهد به حفظ امانت، انجام وظایف و خدمت به مردم شدند و پس از قرائت سوگندنامه، جلسه اعضای ششمین دوره شهر مشهد رسمیت یافت.

محمد رضا هاشمی فرماندار مشهد نیز در این مراسم گفت: انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با موفقیت برگزار شد و تمام خستگی‌ها با بیانات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری رفع شد.

او قانونمداری و اصل بی‌طرفی را از وظایف فرمانداری در برگزاری انتخابات بیان کرد و افزود: خوشبختانه انتخابات این دوره نیز در صحت و سلامت برگزار شد.


بیشتر بخوانید



فرماندار مشهد  ادامه داد: همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا، انتخابات شورای شهر مشهد به صورت تمام الکترونیک برگزار شد.

هاشمی بیان کرد: هزار و ۱۳ نامزد در انتخابات شورا‌ها در این شهر شرکت کردند که این تعداد ۶ درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشت و بررسی صلاحیت‌ها با دقت و سرعت انجام شد و ۳۲ درصد شعب اخذ رای و ۴۶۱ درصد صندوق‌های اخذ رای در مشهد افزایش داده شد.

او تصریح کرد: ۹۹.۲ درصد انتخابات شورای شهر به صورت تمام الکترونیک برگزار شد و ۲۵ شکایت به صورت مکتوب در هیات اجرایی مطرح و به همه شکایات رسیدگی شد.

ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد ۱۵ عضو دارد که در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با رای شهروندان مشهدی برای چهار سال آینده، مدیریت امور شهری این کلانشهر ۳۵۰ کیلومتر مربعی را بر عهده دارند.

این اعضا به ترتیب آرای ماخوذه عبارتند از ایمان فرهمندی با ۱۵۰ هزار و ۱۹۸ رای، حسین حسامی با ۱۴۵ هزار ۵۲۱ رای، سید ابراهیم علیزاده با ۱۳۷ هزار ۸۰۴ رای، حسین موحدیان با ۱۳۱ هزار ۵۴۱ رای، حسن منصوریان با ۱۲۱ هزار ۵۱۶ رای، مجید طهوریان عسکری با ۱۱۸ هزار و ۳۵۵ رای، مجید دبیریان با ۱۱۷ هزار و ۳۸۳ رای، فاطمه سلیمی با ۱۰۸ هزار و ۵۱۲ رای، موسی الرضا حاجی بگلو با ۱۰۸ هزار و ۲۰۸ رای، سیدحسین علوی مقدم با ۱۰۵ هزار و ۹۹۴ رای، حمید ضمیری جعفری با ۱۰۳ هزار و ۶۶۳ رای، حسن کریم‌دادی با ۱۰۳ هزار و ۶۳۹ رای، غلامحسین صاحبی با ۱۰۳ هزار و ۶۲۱ رای و مهدی ناصحی و هاشم دائمی هر یک با آرای برابر ۱۰۱ هزار و ۳۵۹ رای.

 

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.