سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مصر برای بحث درباره آتش بس

گابی اشکنازی در پی دعوت همتای مصری خود برای تقویت روابط دو جانبه با قاهره و تقویت آتش بس وارد مصر شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  تایمز اسرائیل، گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه برای گفت‌وگو با سامح شکری، همتای مصری خود وارد قاهره شد.  

اشکنازی در ادعایی هدف سفر خود را بازسازی غزه و تبادل زندانیان با حماس اعلام کرد.

در طول ۱۳ سال گذشته، این اولین باری است که یک وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی وارد مصر می‌شود. آخرین بار در دسامبر ۲۰۰۸، تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه وقت رژیم صهیونیستی به این کشور سفر کرده بود.  

اشکنازی در توییتی در حساب کاربری خود ضمن تشکر از دعوت وزیر امور خارجه مصر، درباره این سفر مدعی شد: «من با وزیر خارجه مصر در مورد سازوکار‌های بازسازی غزه تحت نظارت بین المللی گفت‌وگو خواهم کرد و در طول این مذاکرات در مصر، تمرکز ما بر بازگشت نظامیانمان که در غزه زندانی هستند، خواهد بود.»

بنابر این گزارش، این مذاکرات به منظور تقویت روابط دو جانبه و همچنین تلاش برای تقویت آتش بس بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین  پس از یک دوره ۱۲ روزه جنگ شدید در نوار غزه و اطراف آن صورت خواهد گرفت.

به گزارش الجزیره، سرلشکر عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر قبل از سفر به غزه و رام الله، برای دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم به تل آویو رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار