رژیم صهیونیستی: از مصر برای پشتیبانی از ثبات در منطقه سپاسگزاریم

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای از مکالمه با همتای مصری خود درباره درگیری‌های نوار غزه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «گابی اشکنازی»، وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر صهیونیستی امروز (شنبه) اعلام کرد با همتای مصری خود تماسی تلفنی داشته و درباره نقش این کشور در درگیری‌های کنونی نوار غزه صحبت کرده است.

وزیر امورخارجه رژیم اشغالگر در رشته‌ پیام توییتری در این باره اعلام کرد: «در تماسی تلفنی با همتای مصری خود به‌دلیل نقش قاهره در حفظ ثبات در منطقه قدردانی کردم.»

اشکنازی سپس افزود: «به وزیر خارجه مصر تاکید کردم هرگونه برقراری رابطه در آینده باید شامل ضمانتی درباره مسائل امنیتی و اصول سیاسی باشد. به‌طور خاص این مسئله متوجه بازگرداندن صلح و ثبات به ساکنان جنوب اسرائیل است.»  

او در ادامه خواستار توقف تسلیحات حماس شد و با ادعای آن‌که برخی شهروندان اراضی اشغالی ازسوی حماس ربوده شده‌اند خواستار بازگرداندن آن‌ها شد.

اشکنازی در انتها افزود: «ما توافق کردیم تا به‌زودی دیداری داشته باشیم و بیشتر در این باره بحث کنیم.»

مصر در حالی حمایت خود از مردم فلسطین را متوقف کرد که اکثر کشورها باتوجه به درگیری‌های اخیر در نوار غزه روابط خود با صهیونیست‌ها را قطع کرده‌اند.

به‌طور مثال، امروز «ابراهیم محمد صالح» رئیس‌جمهور مالدیو، با تاکید بر حمایت این کشور از مردم فلسطین، از تعلیق روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی خبر داد.

«مبروک عزیز» سخنگوی ریاست‌جمهوری مالدیو، نیز در پیامی دیگر بر موضع صریح این کشور در حمایت از فلسطین تاکید کرد.

پیش از این نیز «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، بر موضع ثابت این کشور در حمایت قاطعانه از ملت فلسطین و پایداری در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی تأکید کرده بود.

دور جدید درگیری‌های فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی از هشتم ماه مه با تشدید تنش‌ها همراه بود، اما روز گذشته گروه‌های مقاومت و نیرو‌های اشغالگر اعلام آتش‌بس کردند. بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش فلسطین در تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی ۲۷ دانش‌آموز فلسطینی شهید شدند و به ۴۶ مدرسه این کشور آسیب وارد شده است.

منابع خبری امروز از تخریب بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در نوار غزه و آسیب رسیدن به بیش از ۱۵ هزار خانه در این منطقه خبر دادند.

روز گذشته درحالی‌که رسانه‌ها از ایجاد آتش‌بس میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها خبر می‌دادند، نیرو‌های اشغالگر با گاز اشک‌آور و نارنجک به سمت فلسطینی‌ها در حومه مسجدالاقصی هجوم آوردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۸ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
روزی که شاهد نابودی ومحاکمه شماست نزدیک است.مرگ بر رژیم صهیونیستی
آخرین اخبار