قدردانی به سبک صهیونیست ها/ تشکر ویژه اشکنازی از اقدامات آمریکا در سازمان ملل

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با بلینکن از عدم صدور بیانیه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه اسرائیل درباره جنایات در غزه تشکر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از برخی منابع خبری صهیونیستی، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره مسائل این روز‌ها و بحران غزه به گفتگو پرداخت.

اشکنازی در این تماس تلفنی از تلاش آمریکا در جهت عدم صدور بیانیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه اسرائیل درباره جنایات در غزه تشکر کرد.

نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات فلسطین و غزه بدون هیچ نتیجه مشخصی و با انتقاد شدید چین از مواضع آمریکا به پایان رسید.

دو نشست پیشین این نهاد نیز با کارشکنی آمریکا و جلوگیری از محکومیت اقدامات خشونت آمیز اسرائیل علیه فلسطینیان بدون انتشار بیانیه مشترک پایان یافته بود و حال خبرگزاری فرانسه از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل برای گفتگو‌های جدید پیرامون مسائل خاورمیانه در روز سه شنبه و برگزاری جلسه غیر علنی خبر داده است.

طی روزهای اخیر نیز منابع صهیونیستی از دیدار «هادی عَمر» (Hady Amr) معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور رژیم صهیونیستی، و «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم اشغالگر، خبر داده مدعی شدند این نشست با هدف کاهش تنش‌ها انجام شده است.

گانتس در این دیدار با بیان آن‌که رژیم صهیونیستی اشتراکات دموکراتیک بسیاری با آمریکا دارد، بی‌توجه به جنایات رژیم اشغالگر در روز‌های اخیر در نوار غزه، خطاب به عمر مدعی شد: «اسرائیل تمام جوانب احتیاط را برای حمله به اهداف نظامی و حفاظت از جان غیرنظامیان رعایت خواهد کرد.»

گروه‌های مقاومت فلسطینی طی شش روز مقاومت در برابر رژیم کودک‌کش، حملات موشکی گسترده و غافلگیر کننده‌ای به سراسر اراضی اشغالی داشته و باهدف قرار دادن فرودگاه‌های این رژیم مانع در کمک رسانی کشور‌های غربی به تل‌آیو و توقف پرواز‌های مستقیم به آن شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار