توقف استفاده از واکسن آمریکایی جانسون اند جانسون در دانمارک

دانمارک استفاده از واکسن آمریکایی جانسون اند جانسون را از برنامه واکسیناسیون خود کنار گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دانمارک امروز دوشنبه از توقف استفاده از واکسن آمریکایی ضد کرونای جانسون اند جانسون خبر داد و با این حساب، نخستین کشوری شد که این واکسن را از برنامه واکسیناسیون خود حذف می‌کند. این اقدام در پی ارتباط مشاهده چند مورد نادر، اما جدی لخته شدن خون صورت گرفته است.

مقامات بهداشتی دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کردند مزایای استفاده از واکسن کووید-۱۹ شرکت جانسون اند جانسون بر خطر ایجاد اثر سوء احتمالی آن در افرادی که این واکسن را دریافت می‌کنند، غلبه نمی‌کند.

یک مقام بهداشتی دانمارک در این خصوص گفت: با در نظر گرفتن وضعیت موجود در دانمارک، آنچه ما در حال حاضر در حال از دست دادن آن در تلاشهایمان به منظور جلوگیری از بیماری شدید کرونا هستیم، بر خطر استفاده از عوارض جانبی احتمالی به صورت لخته خون‌های شدید در افرادی که واکسینه می‌شوند برتری ندارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، با کنار گذاشته شدن واکسن جانسون اند جانسون که تقریبا یک سوم قرارداد‌های واکسن‌های کرونایی دانمارک را شامل می‌شد، تاریخ واکسیناسیون در این کشور تا چهار هفته به تعویق خواهد افتاد.

همچنین این اقدام یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که این کشور استفاده از واکسن آسترازنکا را به همین دلیل متوقف کرد.

گفتنی است تا کنون بیش از ۲۵۳ هزار نفر در دانمارک به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، نزدیک به ۲۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

همچنین تا کنون بیش از ۱۵۴ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از سه میلیون و ۲۲۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
چه كشور پيشرفته اي. همش ٢٥٠٠ نفر مردن.
آخرین اخبار