مبتلایان به کرونا در هند در آستانه ۲۰ میلیونی شدن هستند

هند اعلام کرد شمار کلی مبتلایان در این کشور به ۱۹ میلیون و ۹۳۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هند روز دوشنبه بیش از ۳۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را برای دوازدهمین روز متوالی گزارش و اعلام کرد شمار کلی مبتلایان در این کشور به مرز ۲۰ میلیون نفر رسیده است.

وزارت بهداشت هند اعلام کرد با شناسایی ۳۶۸ هزار و ۱۴۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کلی مبتلایان ثبت شده در این کشور به ۱۹ میلیون و ۹۳۰ هزار نفر رسید و با فوت سه هزار و ۴۱۷ نفر دیگر تاکنون حداقل ۲۱۸ هزار و ۹۵۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

این در حالی است که کارشناسان پزشکی می‌گویند آمار و ارقام واقعی در این کشور که یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد، پنج تا ۱۰ برابر بالاتر از ارقام رسمی است.

همزمان با افزایش چشمگیر شمار مبتلایان در هند، ظرفیت بیمارستان‌های این کشور پر شده است، بیمارستان‌ها با کمبود اکسیژن مواجه شده‌اند و سردخانه‌ها و مکان‌های سوزاندن مردگان مملو از اجساد شده است.

دست‌کم ۱۱ ایالت و منطقه برای مقابله با شیوع کرونا محدودیت‌هایی را به اجرا گذاشته اند، اما دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر، تمایلی به اجرای محدودیت‌های سراسری از بیم پیامد‌های اقتصادی آن بر کشور ندارد.

بحران کرونا در هند بزرگترین بحران این کشور از زمان به قدرت رسیدن نارندرا مودی در سال ۲۰۱۴ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار