مشاهده گونه هندی کرونا در اندونزی

اندونزی از مشاهده گونه بسیار عفونی کرونا که نخستین بار در هند مشاهده شده بود، در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر بهداشت اندونزی امروز دوشنبه از ثبت نخستین مورد مشاهده گونه بسیار عفونی کرونا که نخستین بار در هند مشاهده شده بود، خبر داد.

بر اساس این گزارش، دو مورد از گونه هندی کرونا که با نام «B.۱.۶۱۷» شناخته می‌شود، در جاکارتا، پایتخت اندونزی کشف شد. این در حالی است که به گفته وزیر بهداشت این کشور، گونه‌ای که نخستین بار در آفریقای جنوبی نیز کشف شده بود، در بالی شناسایی شده است.

«بودی گونادی صادقین» وزیر بهداشت اندونزی در کنفرانسی مجازی در این خصوص گفت: ما نیازمند آن هستیم تا این موارد را مهار کنیم. با این حال هنوز تنها چند عدد از این موارد وجود دارد.

در حالی که تنها چند روز دیگر به عید فطر نمانده، مقامات این کشور از مردم خواسته اند تا در این عید به زادگاه‌های خود مسافرت نکنند.

اندونزی که در تلاش است تا بدترین شیوع کرونا را در آسیا مهار کند، ماه گذشته صدور ویزا برای خارجی‌هایی که در ۱۴ روز پیش از آن در هند بودند را متوقف کرد.

دانشمندان در حال مظالعه این مسأله هستند که آیا گونه شناخته شده با نام علمی B.۱.۶۱۷ عامل موج دوم ابتلا در هند است که مرگ و میر فراوانی را در این کشور رقم زده است یا خیر. این گونه اکنون دست کم در ۱۷ کشور از جمله انگلیس، سوئیس و ایران مشاهده و سبب شده تا برخی کشور‌ها مرز‌های خود را به روی افرادی که از هند سفر می‌کنند، ببندند.

اندونزی از زمان آغاز همه گیری کرونا بیش از یک میلیون و ۶۷۰ هزار ابتلا به این ویروس را گزارش کرده و از مرگ ۴۵ هزار و ۷۰۰ نفر بر اثر این بیماری خبر داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار