سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر:

سالمندان ماهشهری برای واکسیناسیون تعلل نکنند

بندری گفت: با توجه به اجرای عملیات واکسیناسیون سالمندان علیه بیماری کرونا، انتظار می‌رود این قشر در تزریق واکسن تعلل نکنند.

فریدون بندری فرماندار و رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در روز‌های اخیر مهمترین دغدغه ما رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برگزاری مراسم مذهبی ایام ماه مبارک رمضان بوده که بحمدالله رعایت نسبی از سوی شهروندان صورت گرفته و می‌طلبد مردم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس نسبت به انجام فرایض دینی اقدام نمایند.

او افزود: برگزاری مراسم در مکان‌های روباز و بدون سقف، استفاده از وسایل بهداشتی مثل ماسک و مواد ضدعفونی، نذورات و افطاری‌ها به صورت بیرون بر و در ظروف یکبار مصرف از مهم ترین نکات به شمار می روند.

بندری درخصوص واکسیناسیون افراد کهنسال و بالای ۸۰ سال در سطح شهرستان اظهار داشت: انتظار داریم شهروندان با درایت و استقبال بیشتری نسبت به این مورد اقدام کنند، زیرا یکی از مهمترین گروه‌های سنی درخطر ابتلا به این ویروس، سنین بالای ۶۰ سال بوده و اکثر مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این رده‌های سنی به بالا اتفاق افتاده، ضمن آنکه از رسانه‌های محلی و فعال در فضای مجازی نیز انتظار می‌رود جهت فراهم سازی استقبال شهروندان و ترغیب آنان به انجام این امر، کادر پزشکی و درمانی را همیاری و همراهی کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: در بحث برگزاری امتحانات پایانی مدارس نیز به خانواده‌ها و دانش آموزان این قول و وعده را می‌دهیم با در نظر گرفتن سایر جوانب، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اتخاذ تمهیدات لازم به برگزاری امتحانات مدارس اقدام نموده و انتظار داریم شهروندان با سعه‌ صبر و اعتماد نسبت به تصمیمهای خدمتگزاران خود عمل نمایند.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان بندرماهشهر ادامه داد: جهت واکسیناسیون جمعی نیز درحال تعیین اماکن مورد تایید مراکز درمانی در ۲ شهر بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) هستیم که تا چند روز آینده مشخص شده و اطلاع رسانی صورت میپذیرد که درصورت تجهیز بموقع از ابتدای خردادماه این اقدام عملی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر گفت: باتوجه به نزدیک بودن عید فطر و تعطیلات پس از ماه مبارک رمضان، برگزاری هرگونه نمایشگاه ملزم به دریافت مجوز از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان بوده، ضمن آنکه نسبت به ورود کشتی‌های خارجی بویژه از مبدا هندوستان تشدید نظارت‌ها اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.