پیگیری ویژه مشکلات اشتغال و اقتصاد با هدف مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها

فرماندار اهواز گفت: موضوعات اشتغال و اقتصاد روستاهای بخش های مرکزی، غیزانیه و اسماعیلیه اهواز را با هدف مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها با جدیت پیگیری می کنیم.

سید احمد موالی زاده گفت: علاوه بر اجرای پروژه های روستایی در شهرستان اهواز، موضوعات اشتغال و اقتصاد روستاها را برای مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها به صورت ویژه و با جدیت پیگیری می کنیم.

او ادامه داد: یک موضوع راهبردی برای ما در امسال و سال آینده خواهد بود و انتظار ما این است که مردم و شوراها مشارکت کنند تا این مهم عملی شود.

فرماندار اهواز گفت: در خصوص موضوعاتی که با برنامه ریزی لازم در عمران و آبادی روستاها داریم، شهرستان اهواز باید در بخش عمرانی به عنوان الگو برای دیگر شهرستان های استان باشد.

موالی زاده ادامه داد: مبنا و برنامه ما برای عمران روستایی به این شکل است و مسائل را نیز طرح ریزی کردیم. همت و کار جهادی می خواهد که همه باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد:  رفع مشکلات و کار جهادی با مشارکت مردم محقق می شود.

فرماندار اهواز به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم در عمران و آبادانی روستاها ضرورت دارد و اگر بخواهیم طرح ها را بدون مشارکت مردم و فقط بر مبنای کار ادارات و دستگاه های دولتی انجام دهیم، محقق نمی شود.

به گفته این مقام مسئول دولت، دولت مردمی است و شعار دولت مردمی سازی است و بدون حضور مشارکت مردم کار به خوبی انجام نمی شود‌.

نماینده عالی دولت در شهرستان اهواز گفت: شوراهای بخش و روستاها در قالب حلقه های واسط بین دولت و مردم کمک و همفکری کنند، تا مشکلات روستاها بهتر رفع شود.

موالی زاده افزود: مسائل، مشکلات، موانع و موضوعات مردم زیاد است. برای تسریع در رفع مشکلات روستاها، جلسات شورای اداری در روستاهای سه بخش اهواز تشکیل می شود. مصوبات این جلسات نیز همانند مصوبات جلسه شورای اداری شهرستان قابل اجرا است.

وی تاکید کرد: در جلسات باید هدفمند کار کنیم و در هر روستا و بخش باید اولویت ها به عنوان دستور کار جلسات باشد. شهر و روستا برای ما تفاوتی ندارد و موضوعات هم در شهرها و هم در روستاها با جدیت پیگیری می شود‌.

فرماندار اهواز ادامه داد: یکی از مطالبات مردم مشکلات ورزش است که در سه بخش اهواز محرومیت هایی داریم که با پیگیری و هماهنگی فرمانداری، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و بخشداری ها رفع می شوند.

موالی زاده در پایان به آغاز طرح تعریض بخشی از جاده امام صادق(ع) توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهواز اشاره کرد و گفت: تعریض و روشنایی این جاده یکی از دغدغه های بنده است که با همکاری و پیگیری فرمانداری، اداره کل حمل و نقل جاده ای و نمایندگان مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی بخش دیگر این جاده با اولویت نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.