نزولی شدن سیر بیماری کرونا در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به نزولی شدن سیر بیماری کرونا در استان گفت : پیک موج چهارم را پشت سر گذاشته‌ایم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به نزولی شدن سیر کرونا در استان گفت : سیر بیماری نزولی شده، اما این سرعت کم است و هر آن احتمال دارد با بی توجهی مردم مجددا شاهد اوج گیری بیماری باشیم.

او گفت : طبق بررسی‌های صورت گرفته پیک بیماری در موج جدید در هفته چهارم فروردین ماه بوده است.

او افزود: در این هفته میانگین بستری‌های روزانه مشکوک به کرونا در استان ۱۹۹ نفر بود که این تعداد در هفته دوم اردیبهشت ماه با کاهش ۳۰ نفری به ۱۶۴ نفر رسیده است.

مرادی افزود: هرچند تعداد بستری‌ها کم شده، اما هنوز هم تعداد بستری‌های روزانه از ترخیصی‌ها بیشتر است و این شرایط می‌طلبد که همچنان هوشیار باشیم.

مرادی ادامه داد: همچنان ۳۰ درصد نمونه‌های گرفته شده مثبت می‌شود و این امر نشان می‌دهد هنوز این موج پرقدرت است و باید رعایت دستورالعمل ها بصورت جدی در سطح جامعه رعایت شود.

این مسئول تعداد بستری‌های حال حاضر مراکز درمانی استان را ۷۴۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۳۷ نفر در بخش‌های ویژه بستری بوده که حال ۲۰ نفر آن‌ها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه میانگین تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در استان را در پیک موج چهارم کرونا ۷.۴ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در هفته دوم اردیبهشت ماه به ۹.۷۵ رسیده که البته امر طبیعی است، چرا که هر زمان موج کرونا به اوج خود برسد، دو هفته پس از آن فوتی‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به روند واکسیناسیون کرونا در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۴۱ هزار دز واکسن کرونا تحویل استان شده که از این تعداد حدود ۳۱ هزار دز تزریق شده است.

او گفت: محموله‌های جدید واکسن در حال حاضر با اولویت افراد بالای ۸۰ سال، بیماران سرطانی و بیماران خاص تزریق می‌شود.

مرادی گفت: روند تزریق واکسن برای بیماران خاص به کندی انجام می‌شود، چرا که این بیماران هنگام تزریق باید شرایط خاص داشته باشند. بطور مثال بیمار تالاسمی باید باید سه روز قبل از تزریق واکسن خون دریافت نکرده باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.