اهدای پنج میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

پنج میلیارد ریال تجهیزات پزشکی از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اهدا شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با اشاره مشکلات کادر بهداشت و درمان در روز‌های ابتدای شیوع بیماری کرونا گفت : در آن روز‌ها حتی برای تامین ماسک ساده جهت استفاده کادر بهداشت و درمان هم دچار مشکل بودیم تا آنکه مردم، خیرین و اقشار مختلف جامعه به کمک آمدند.

او گفت : قطعا اگر این کمک‌ها نبود، هرگز نمی‌توانستیم از پس مدیریت این بحران برآییم.

او افزود: طی پارسال ۱۰۰ تخت ICU به تخت‌های استان اضافه شده که بخشی از آن از محل کمک‌های خیرین خریداری شده است.

محمدی افزود: طی این مدت ۲۰ دستگاه اکسیژن ساز به مبلغ حدود ۵۰ میلیارد تومان خریداری شده که بخشی از این اقلام توسط خیرین تهیه شده است.

محمدی ادامه داد: از محل کمک‌های خیرین دستگاه‌های مانیتورینگ، ماسک، دستکش و ... نیز طی این مدت خریداری شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: خوشبختانه یکی از حامیان و همراهان دانشگاه بانک قرض الحسنه مهر ایران است که امروز پنج میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به دانشگاه اهدا کرده که جای قدردانی دارد.

او افزود: این تجهیزات شامل کپسول‌های اکسیژن، تب سنج لیزری، دستگاه‌های ضدعفونی کننده بیمارستانی و پالس اکسی متر است.

توزیع ۱۳۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی توسط بانک مهر ایران در میان مراکز پزشکی

محمدرضا نجفی شعاع رئیس شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کرمانشاه با بیان اینکه کمک‌های بانک مهر ایران در حوزه تامین تجهیزات پزشکی بصورت کشوری در دستور کار قرار دارد، گفت: در مجموع ۱۳۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی توسط بانک مهر ایران در کشور خریداری و میان مراکز پزشکی توزیع شده است.

او افزود: این تجهیزات به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال میان ۱۲۶ مرکز پزشکی توزیع شده است.

نجفی شعاع ادامه داد: از مجموع این تجهیزات، ۳۴۰ قلم به ارزش پنج میلیارد ریال سهم استان کرمانشاه است که امروز تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان شد.

او افزود: این اقلام شامل ۲۳ کپسول اکسیژن، ۲۴ دستگاه ضدعفونی کننده بیمارستانی، ۱۴۶ دستگاه تب سنج لیزری و ۱۴۰ دستگاه پالس اکسی متر است.

نجفی شعاع گفت: علاوه بر این‌ها ۲۲ هزار فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی با کارمزد چهاردرصد برای کادر بهداشت و درمان در نظر گرفته شده که به زودی سهمیه استان مشخص می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.