توافقنامه تجاری پسابرگزیت امروز اجرایی می‌شود

توافقنامه همکاری‌های تجاری و امنیتی انگلیس و اتحادیه اروپا از امروز شنبه اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، پس از به اتمام رسیدن رویه‌های رسمی برگزیت به وسیله اتحادیه اروپا و انگلیس، توافقنامه روابط دو جانبه تجاری پسابرگزیت از ساعت ۱۲ بامداد (به وقت بروکسل) امروز به اجرا درآمد.

شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «انعقاد این قرارداد تجارت و همکاری به ما اطمینان خاطر خواهد داد که به نفع هر دو طرف بوده و برای شهروندان سودمند باشد. ما انگلیس را به عنوان همسایه خوب و یک متحد قدیمی و مهم ارزیابی می‌کنیم.»

اوایل این هفته، پارلمان اروپا در جلسه عمومی خود در بروکسل به حمایت از این توافقنامه رای داد. شورای اتحادیه اروپا این توافق را در تاریخ ۲۹ آوریل تصویب کرد.

از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بازار‌های مالی این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و بیشتر بازرگانان و تجار برای انجام معاملات تجاری با مشکلات عدیده‌ای مواجهند. بیشتر مردم انگلیس معتقدند اتحادیه اروپا بعد از برگزیت به بزرگترین رقیب اقتصادی آن‌ها حتی بیشتر از آمریکا تبدیل شده است.

دولت انگلیس پس از همه‌پرسی در سال ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرد در ۲۹ مارس ۲۰۱۷ روند رسمی برای خروج از این اتحادیه را آغاز خواهد کرد. در نهایت دولت انگلیس روز جمعه ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار