معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

نقش‌آفرینی بین‌المللی منطقه اقتصادی میرجاوه چند ماه آینده محقق می‌شود

زنگنه گفت: منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در چند ماه آینده با چشم‌اندازی بین‌المللی به ایفای نقش خواهد پرداخت و کشورهای همسایه بیش از گذشته به این سمت سوق پیدا می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در جریان بازدید از مراحل ساخت منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه اظهارداشت: شروع بکار این منطقه آن را به شاه‌راهی برای تجارت بین‌المللی تبدیل خواهد کرد و کشورهای همسایه بیش از گذشته به سمت میرجاوه سوق پیدا می‌کنند و در نتیجه شمار تردد خودروهای ترانزیتی و تعاملات تجاری مرزی در این نقطه تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

او  با اشاره به اینکه در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز منطقه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است افزود: با توجه به نگاه بین‌المللی به منطقه باید این حساسیت و زیرساخت‌های مورد نیاز منطقه ویژه با نگاهی ریزبین ایجاد شود تا زیرساخت‌ها از استانداردهای لازم برخوردار شوند و پس از راه‌اندازی به دلیل حجم بالای تردد خودروهای ترانزیتی دچار مشکل نشود.

میرجاوه از توابع سیستان و بلوچستان در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان و هم مرز با پاکستان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار