اوکراین: برای مقابله با روسیه احتمالا به سلاح هسته‌ای مجهز می‌شویم

در ادامه تنش‌های کی‌یف و مسکو، یک مقام ارشد اوکراینی از احتمال استفاده این کشور از سلاح هسته‌ای برای مقابله با روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «آندری ملنیک» سفیر اوکراین در آلمان در مصاحبه‌ای از تجهیز کی‌یف به سلاح هسته‌ای با هدف تقابل با روسیه خبر داد.

این مقام اوکراینی روز پنج‌شنبه هفته گذشته، در مصاحبه با رادیو دویچلند فونک آلمان گفت: «ما یا باید بخشی از اتحاد ناتو باشیم و به تقویت اتحاد اروپا کمک کنیم یا تنها گزینه مقابل ما تقویت سلاح‌هایمان خواهد بود. احتمال دارد در این راه به نیروی هسته‌ای نیز فکر کنیم.»

او در این مصاحبه مدعی شد ۹۰ هزار سرباز روس به دونباس اعزام شده‌اند و با «فاجعه‌بار» خواندن وضعیت کنونی اوکراین از غرب خواست تا پشتیبانی نظامی از اوکراین داشته باشد.

ساعاتی پیش منابع خبری اعلام کردند روسیه حضور نظامی خود در دریای سیاه را به‌دلیل افزایش تنش با اوکراین بالا برده است.

هفته گذشته «آندری تاران» وزیر دفاع اوکراین، در اظهاراتی از اتحادیه اروپا خواست تا از اوکراین برای مقابله با روسیه حمایت کند.

اما پیش‌تر دبیر کمیسیون امنیت روسیه افشا کرد «اوکراین از آمریکا و دولت‌های غربی اسلحه‌های کشنده می‌گیرد» و همچنین آمریکا ۵ هواپیمای جنگی طی روز‌های گذشته به این کشور فرستاده است.

همچنین روز گذشته «کریستینا کوین» معاون سفیر اوکراین در واشنگتن، از احتمال بیشتر شدن تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در اوکراین خبر داد و با بیان آن‌که دولت آمریکا کمک‌هزینه‌ای به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار برای اوکراین اختصاص داده است، اعلام کرد: «آمریکا احتمال حضور بیشتر نظامیانش در اوکراین را مورد بررسی قرار می‌دهد.»

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۰:۵۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
نزنی میخوری. قاعده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
کشوراوکراین تا دوسه دهه پیش جزءخاک روسیه بود وبه شرط غرق نشدن درآغوش سیستم پوپولیستی غرب رنگین! توانست اعلام استقلال کند. فراموش نکنیم که سالها پیش گرجستان هوس غرب پرستی به سرش زد تو 48 ساعت چتربازهای روسی توخاکش پیاده شدن !وهنوزکه هنوزه قسمتی ازخاک گرجستان جزءروسیه است.البته روسیه درحقیقت ازبه زیر سلطه رفتن وگوش به فرمان شدن کشورهای مستقل شده اطرافش دربرابر نیروهای ناتو نگران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
وقتی سلاح اتمی باعث بازدارندگی میشه باید هرکشوری به آن مسلح باشه درغیراینصورت دیر یا زود بازنده میدان خواهد بود .البته بدیهی است که استفاده ازآن غیر ممکن است چون کشوری که دارای آن است فقط میتواند کشوری روکه فاقد آن است روبترساند وچون مرگباربودن آن بر کسی پوشیده نیست همواره کشورضعیف ترباید امتیازبدهد. مسلماً درنبرد اتمی بین کشورهای مسلح به سلاح هسته ای یعنی پایان دنیا. اگربتوان سلاحی قدرتمند ونقطه زنی طراحی کرد که هنگام انهدام انبارسلاحهای هسته ای (یا نیروگاهها ومراکزاتمی) بالافاصله با تولید موادی آلودگیهای رادیواکتیویته رادرمحیط خنثی کند! آنوقت میتوان درصورت تهدید جدی هسته ای ازطرف کشوری ازآن استفاده کردتا ناچار به دادن امتیاز درجلسات مختلف بین المللی نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
فقط ما جا موندیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
جرعت داری بمب اتم بساز تا ببینی روسیه چه قیامتی در اوکراین راه میندازه. اوکراین از اسرائیل هم ارتش ضعیف تری داره (طبق گلوبال فایر)، روسیه اگه بخواد اوکراین رو بگیره که که براش کاری نداره ، آمریکا هم حتی نمیتونه جلوشو بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
اگر جنگی شروع بشود برای اوکراین فاجعه بار خواهد شد
چون جنگ نه به امریکا نه به کشورهای اروپایی تسریعی داده نخواهد شد همه برای عرض اندام به اوکراین می ایند و این کشور میشود جولانگاه همه دنیا پس ادم منطقی اینکار را نخواهد کرد مگر اینکه هندونه زیر بغل سیاستمدارهای اوکراینی بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
طبق قرداد ۵ ساله ایران و روسیه درصورت مورد حمله واقع شدن هر یک از طرفها نباید طرف قرارداد از کمک های نظامی دریغ بورزد.
.
بخوایم خوب فکر کنیم پایه ماهم گیره :()
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
مگه روسیه به اوکراین حمله کرده که از این حرفا میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
روسیه اگه حمله میکرد که این آقا الان زنده نبود که بخواد برای روسیه رجزخوانی بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
پشه هم ميگه ويز ويز
آخرین اخبار