افزایش حضور نظامی روسیه در دریای سیاه

افزایش تنش میان مسکو و کی‌یف، روسیه را وادار به افزایش حضور نظامی در دریای سیاه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  روسیه حضور نظامی خود در دریای سیاه را به‌دلیل افزایش تنش با اوکراین بالا برده است.

خبرگزاری رویترز در این باره اعلام کرد: «امروز (شنبه) دوکشتی جنگی روسی از تنگه بُسفُر (تنگه استانبول) در مسیر دریای سیاه عبور کردند. ۱۵ کشتی کوچک دیگر نیز این دو کشتی را همراهی کردند.»

هفته گذشته «آندری تاران» وزیر دفاع اوکراین، در اظهاراتی از اتحادیه اروپا خواست تا از اوکراین برای مقابله با روسیه حمایت کند.

این مقام ارشد اوکراینی با بیان آنکه روسیه نیرو‌های نظامی خود را تا ۴۳ هزار نفر در کریمه افزایش داده، مدعی شد: «روسیه ۵۶ گروه فنی به همراه ۱۱۰ هزار سرباز در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.»

اما پیش‌تر دبیر کمیسیون امنیت روسیه افشا کرد «اوکراین از آمریکا و دولت‌های غربی اسلحه‌های کشنده می‌گیرد» و همچنین آمریکا ۵ هواپیمای جنگی طی روز‌های گذشته به این کشور فرستاده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین)، نیز از افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین و احتمال وقوع جنگ داخلی خبر داده است.

همچنین روز گذشته «کریستینا کوین» معاون سفیر اوکراین در واشنگتن، از احتمال بیشتر شدن تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در اوکراین خبر داد و با بیان آن‌که دولت آمریکا کمک‌هزینه‌ای به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار برای اوکراین اختصاص داده است، اعلام کرد: «آمریکا احتمال حضور بیشتر نظامیانش در اوکراین را مورد بررسی قرار می‌دهد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار