طرح «ضیافت همدلی» در همدان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری طرح «ضیافت همدلی» در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت همدلی با هدف دستگیری از نیازمندان از محل موقوفات همدان برگزار می‌شود.

او افزود: در این طرح دو هزار و ۳۰۰ سبد غذایی به ارزش هر سبد ۵۰۰ هزار تومان از محل نیات واقفان تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان اضافه کرد: توزیع ۱۰ هزار پرس غذای گرم نیز از محل موقوفات استان در دستور کار است تا به‌صورت افطاری در بین نیازمندان توزیع شود.

حسینی عنوان کرد: طبخ غذا و توزیع آن با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد گرفت و در صورتی که ستاد مقابله با کرونا مجوز لازم برای چنین فعالیت‌هایی را ارائه نکند قطعا هزینه این غذا‌ها به جیره خشک تبدیل شده و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

او گفت: با توجه به اینکه اغلب شهرستان‌ها در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند، بنابراین برنامه حضوری و اجتماع در بقاع متبرکه وجود ندارد و روحانیون موضوعات سخنرانی و مداحی را از طریق فضای مجازی و کانال‌های بقاع متبرکه در اختیار مردم قرار می‌دهند و جزءخوانی قرآن نیز در جوار بقاع متبرکه ضبط می‌شود و از طریق کانال‌ها به‌صورت مجازی پخش می‌شود.

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری مراسم «کاروان شادی نسیم کرامت» به صورت گروه سرود در محله‌ها خبر داد و گفت: این برنامه به‌مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار خواهد شد.

حسینی بیان کرد: برنامه تفسیر قرآن از سوی نماینده، ولی فقیه استان هماهنگ شده که در طول ماه مبارک رمضان ضبط و در فضای مجازی و صداوسیما منتشر خواهد شد.

اودر پایان گفت: مراسم احیای شب‌های قدر نیز بر اساس تصمیمات ستاد کرونا در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.