استقبال میشل عون از طرح‌های اتحادیه عرب برای بحران لبنان

رئیس جمهور لبنان در دیدار با معاون دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که از هرگونه طرحی که این اتحادیه برای حل بحران این کشور ارائه دهد، استقبال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان امروز (پنج شنبه) در دیدار با «حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در کاخ بعبدا اعلام کرد که بیروت از هرگونه طرحی که اتحادیه عرب با هدف حل بحران کنونی این کشور ارائه کند، استقبال می‌کند.

او افزود: اهتمام اتحادیه عرب به حل بحران لبنان جای تقدیر دارد، زیرا لبنان از بنیانگذاران این اتحادیه و از مشتاقان به احترام به منشور آن و همه قطعنامه‌هایی است که صادر می‌کند.

میشل عون با اشاره به موانع پیش روی تشکیل دولت لبنان بر پایبندی لبنان به اجرای توافقنامه طائف که قانون اساسی این کشور از آن نشات گرفته، تاکید کرد.

رئیس جمهور لبنان افزود: هر آنچه درباره تهدیدات مربوط به توافقنامه طائف مطرح می‌شود واقعیت ندارد.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب نیز در این دیدار اعلام کرد: اوضاع در لبنان بحرانی است و یک بحران سیاسی و اقتصادی بزرگ وجود دارد و بدون دستیابی به توافق سیاسی نمی‌توان معضل اقتصادی را حل کرد.

او افزود آمادگی اتحادیه عرب را برای کمک به لبنان به رئیس جمهوری این کشور پیشنهاد کردم و به او گفتم که در صورت نیاز اتحادیه عرب می‌تواند مداخله کند و با طرف‌های اصلی بحران در تماس باشد.

لبنان از زمانی که سعد الحریری برای چهارمین بار در اکتبر گذشته مأمور تشکیل دولت شد با بحران روبروست و او قول داده است دولتی از متخصصان برای اجرای اصلاحات ضروری به منظور دریافت کمک‌های خارجی تشکیل دهد.

رئیس جمهور لبنان بر ضرورت تشکیل هرچه سریع‌تر دولت جدید در این کشور تاکید کرد و افزود که کابینه باید بر اساس معیار‌هایی که در آن اصل توازن و تعادل در نظر گرفته شده باشد، تشکیل شود.

سعد الحریری و میشل عون از ماه‌ها پیش بر سر تشکیل کابینه با یکدیگر اختلاف دارند و چشم اندازی برای تشکیل دولت در آینده نزدیک در لبنان وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار