بانک جهانی: لبنان پیش از هر حمایتی باید برای کمک به خود اقدام کند

معاون منطقه‌ای بانک جهانی تأکید کرد که لبنان پیش از کمک هر نهاد خارجی نیازمند آن است که برای کمک به خویش اقدام کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «فرید بلحاج» معاون منطقه‌ای غرب آسیا و شمال آفریقا در بانک جهانی به لبنان توصیه کرد که پیش از کمک‌های خارجی، برای کمک به خود و اجرای اصلاحات اقدام کند.

او در مصاحبه با نشریه آمریکایی بلومبرگ گفت: لبنان باید برای کمک به خودش اقدام کند تا بتوانیم به آن کمک کنیم.

بلحاج افزود: مایه تأسف است که لبنان تاکنون اهتمام، تمایل یا توانایی برای کمک به خودش نشان نداده است.

معاون منطقه‌ای بانک جهانی اعلام کرد: لبنان وضع فاجعه باری پیدا کرده است و به وضعیت ۵۰ درصد زیر خط فقر نزدیک می‌شود لذا سعی می‌کنیم کمک هایمان را مستقیم به مردم برسانیم.

هفته گذشته «غازی وزنی»، وزیر دارایی در دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد که بودجه اختصاص یافته برای واردات کالا‌های اساسی تا اول ماه مه به پایان می‌رسد. بانک مرکزی لبنان از دولت پیشبرد امور خواسته که برای کاهش تدریجی یارانه کالا‌های اساسی اقدام کند.

همزمان «محمد العیدروس» سخنگوی دفتر منطقه‌ای سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل در خاورمیانه، از تشدید تنش‌های شدید در لبنان بر اثر بحران اقتصادی و سیاسی خبر داد.

این مقام سازمان ملل از کاهش توانایی لبنان در تعامل با تنش‌های سیاسی و اقتصادی که از سال ۲۰۱۹ در این کشور گفت و اعلام کرد که تورم افسارگسیخته، آمار بالای فقر و بیکاری و شیوع کرونا تأثیر بسیار بدی بر امنیت غذایی در لبنان داشته است.

لبنان از زمانی که سعد الحریری برای چهارمین بار در اکتبر گذشته مأمور تشکیل دولت شد با بحران روبروست و او قول داده است دولتی از متخصصان برای اجرای اصلاحات ضروری به منظور دریافت کمک‌های خارجی تشکیل دهد.

رئیس جمهور لبنان بر ضرورت تشکیل هرچه سریع‌تر دولت جدید در این کشور تاکید کرد و افزود که کابینه باید بر اساس معیار‌هایی که در آن اصل توازن و تعادل در نظر گرفته شده باشد تشکیل شود.

سعد الحریری و میشل عون از ماه‌ها پیش بر سر تشکیل کابینه با یکدیگر اختلاف دارند و چشم اندازی برای تشکیل دولت در آینده نزدیک در لبنان وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار