اعلام حمایت کشور‌های عربی درخصوص حفظ امنیت و ثبات اردن

کشور‌های عربی منطقه تأکید کردند که در برابر هر تهدیدی که امنیت و ثبات اردن را هدف قرار دهد در کنار این کشور و پادشاه آن می‌ایستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که دولت عراق در برابر هر تهدیدی که امنیت و ثبات اردن را هدف قرار دهد در کنار این کشور و پادشاه آن می‌ایستد.

در این بیانیه رسمی آمده است: امنیت و ثبات اردن بخشی از امنیت و ثبات عراق است و دولت عراق از هر اقدام حکومت اردن به ریاست «ملک عبدالله دوم» برای حفاظت از امنیت و ثبات آن و حمایت از منافع ملت اردن و تقویت سلطه حکومت حمایت می‌کند.

وزارت خارجه عراق افزود: بغداد امیدوار به پیشرفت و شکوفایی بیشتر و رویارویی با چالش هاست تا ملت اردن آنچه را در سایه رؤسای خردمند این کشور شایسته آن است به دست آورد.

سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان نیز در توییتی نوشت: امنیت و ثبات اردن یکی از پایه‌های اساسی برای امنیت جهان عربی است. ما از اردن برای دفاع از دستاورد‌های مردم و حمایت از ثبات و مداخله نکردن در امور این کشور حمایت می‌کنیم.

وزارت خارجه کویت پس از انتشار اخبار کودتا در اردن اعلام کرد: اقدامات پادشاه و ولیعهد اردن برای حفظ امنیت و ثبات این کشور را تأیید می‌کند.

«حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین نیز در بیانیه‌ای حمایت کامل خود را از اقدامات پادشاه اردن برای حفظ امنیت و ثبات اعلام کرد.


بیشتر بخوانید:

ولیعهد سعودی و امارات طراح کودتای نافرجام اردن هستند 

حمایت شورای همکاری خلیج فارس از اردن


محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه‌ای گفت: ما از پادشاه، دولت و مردم اردن و اقدامات اتخاذ شده از سوی پادشاه برای حفظ امنیت و ثبات حمایت می‌کنیم. امنیت و ثبات اردن به نفع فلسطین است.

در بیانیه ریاست‌جمهوری مصر آمده است که قاهره حمایت خود را از تلاش پادشاه اردن برای حفظ امنیت این کشور اعلام و تأکید می‌کند که امنیت و ثبات اردن بخش جدایی ناپذیر از امنیت ملی مصر و جهان عربی است.

«احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب نیز در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت خود از اقدامات پادشاه اردن برای حفظ امنیت و ثبات تأکید کرد: پادشاه اردن به دلیل نقش خالصانه و بزرگ خود درباره خدمت به مسائل عربی جایگاه والایی در میان مردم اردن و جهان عربی دارد. باید در مقابل تمام تلاش‌ها برای برهم زدن ثبات و امنیت و تخریب کشور‌ها ایستاد.

وزیر خارجه رومانی همراه با همتای اردنی خود در نشستی مطبوعاتی از ثبات در اردن حمایت کرد. وزیر امور خارجه رومانی گفت: ما از هر تلاشی برای تحقق صلح در خاورمیانه پشتیبانی می‌کنیم.

در همین حال عمان نیز حمایت خود را از اردن و ملک عبدالله اعلام کرد.

نیرو‌های امنیتی اردن در روز شنبه از بازداشت چند فرد نزدیک به «عبدالله دوم» پادشاه این کشور، به دلایل امنیتی و تلاش برای کودتا خبر دادند.

«شاهزاده حمزه بن حسین»، ولی‌عهد سابق و برادر ناتنی «عبدالله دوم» پس از انتشار اخبار کودتا در این کشور خبر بازداشت خانگی اش منتشر شد، با انتشار پیامی ویدئویی از دولت و پادشاه اردن انتقاد کرد به افشاگری اقدامات آن‌ها پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۱:۵۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
55
Netherlands
reza
۱۴:۲۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
در زمان شاه مخلوع ایران نیز از این نوع وعده های غربی اروپائی عربی به شاهنشاه آری از مهر ایران نیز داده میشد.......ولی نتیجه آن شد که ارباب ژاندارم منطقه می خواست اما نشد..........
آخرین اخبار