حمایت شورای همکاری خلیج فارس از اردن

شورای همکاری خلیج فارس حمایت خود را از حفظ امنیت و ثبات اردن اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «خلیج تایم»، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کنار اردن و تمام اقدامات آن برای حفظ امنیت و ثباتش ایستاده است.

امارات همچنین به طور جداگانه، حمایت خود را از «عبدالله دوم»، پادشاه اردن و اقدامات او برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه، اظهار داشت.

در بیانیه‌ای که امروز صادر شد، وزارت امور ریاست جمهوری امارات، گفت: «این حمایت مبتنی بر روابط نزدیک و تاریخی است که دو کشور را به هم پیوند می‌دهد، امارات تأکید می‌کند که امنیت و ثبات اردن، بخشی جدایی ناپذیر از امنیت کشور ماست.»


بیشتر بخوانید:

اعلام حمایت کشور‌های عربی درخصوص حفظ امنیت و ثبات اردن


در همین حال، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، شنبه در ایمیلی اظهار داشت: «ما گزارش‌ها را از نزدیک دنبال می‌کنیم و با مقامات اردنی در ارتباط هستیم. ملک عبدالله شریک اصلی آمریکاست و از پشتیبانی کامل ما برخوردار است.»

نیرو‌های امنیتی اردن چندی پیش از بازداشت چند فرد نزدیک به «عبدالله دوم» پادشاه اردن، به دلایل امنیتی و تلاش برای کودتا خبر دادند.

بازداشت افراد خاندان سلطنتی و افراد بلندپایه در اردن بسیار نادر است. گفته می‌شود این اقدام به دلیل توطئه‌ای برای براندازی پادشاه اردن انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار