سید حسن نصرالله در مراسم یادبود شیخ «احمد الزین»:

هر انسان منصفی که مسئله قدس برای او اهمیت دارد باید در کنار ایران بایستد

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنرانی در مراسم یادبود شیخ «احمد الزین» پایداری مردم یمن را درسی برای تمام مستضعفان جهان دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به سخنرانی در مراسم یادبود شیخ «احمد الزین» رییس هیات امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان پرداخت.

وی ضمن تسلیت به خانواده ایشان و همه علما، شاگردان و همراهانشان در سالروز رحلت  شیخ احمد الزین گفت: شیخ احمد الزین شخصیتی والا مقام، مدین، پرهیزگار و صاحب اخلاق متعالی بود و در همه صحنه ها حضور مؤثر داشت. شیخ احمد الزین از همان نخستین روز از آرمان فلسطین حمایت می کرد. او مقابله با برنامه های اسرائیلی- آمریکایی برای سلطه بر منطقه را در دستور کار خودش قرار داده بود.

وی با اشاره به سرنگونی حکومت طاغوت در ایران افزود: زمانی که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد و مردم مسلمان ایران شاه را که در شناسنامه مسلمان شیعه بود سرنگون کردند. عده ای به امام گفتند تو تنها حاکم شیعه را سرنگون کردی اما شاه نوکر غرب و دشمن فلسطین بود. مسئله، مسئله ای طایفه ای نبود. اگر کسی منصف می بود باید در کنار جمهوری اسلامی ایران می ایستاد. احمد الزین از نخستین کسانی بود که در کنار انقلاب اسلامی ایران ایستاد و هیچ گاه در این راه سست نشد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به مسئله فلسطین که اولین اولویت شیخ احمد الزین بود گفت: او با طرح اسرائیلی آمریکایی در منطقه مقابله کرد و مسئله فلسطین اولین اولویت او بود. پس از گذشت ۱۰ سال از بحران سوریه، آنچه در این کشور رخ داده به مرور برملا شده و توطئه گران مشخص می‌شوند. همه این‌ها نشان می‌دهد که موضع شیخ احمد الزین و ما در حمایت از فلسطین صحیح بوده است.

وی افزود: امروز واضح است که اولین هدف از جنگ علیه سوریه، از بین بردن فلسطین و آرمان آن بوده است.

آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در حال وقت تلف کردن هستند

سید حسن نصرالله با پیش کشیدن مسئله یمن و طرح ادعایی سعودی‌ها برای پایان دادن به جنگ گفت: رژیم سعودی خواست تا بعد خاصی را به جنگ علیه یمن بدهد و از این رو مفتی این کشور برخاست و اعلام کرد که این جنگ، جنگ سنی و شیعه است. فتنه طایفه‌ای و مذهبی بین شیعه و سنی، آخرین سلاح محور آمریکایی اسرائیلی است. جنگ رسانه‌ای و سیاسی گسترده‌ای علیه رزمندگان در یمن وجود دارد و این رسانه با ارائه تصویر اشتباه از این جنگ و وارونه کردن حقیقت می‌گویند که عربستان خواهان آتش بس است، اما انصارالله آن را رد می‌کند.طرح پیشنهاد شده به برادران یمنی آنگونه که شرح داده اند، پیشنهاد توقف جنگ نیست، بلکه پیشنهاد آتش بس و ادامه سایر انواع جنگ علیه یمن است.

وی در ادامه گفت: طرح پیشنهادی سعودی‌ها، دعوت به گفتگو زیر فشار گرسنگی و بیماری در یمن و فریبکاری است که تاثیری بر یمنی‌ها نخواهد داشت. به یمنی‌ها می‌گویند که بیایید آتش بس کنیم، اما فرودگاه و بندرگاه‌ها همچنان بسته باشد و هیچ چیزی وارد یمن نشود؛ پس از این به گفتگوی سیاسی بپردازیم و مبتنی بر آن باقی مشکلات را حل کنیم. این یک خدعه بزرگ است. حتی کودکان یمن هم فریب این خدعه را نمی‌خورند. من به آمریکایی‌ها و سعودی‌ها می‌گویم که شما در حال وقت تلف کردن هستید.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد: یمنی‌ها در سیاست بسیار زیرک و خردمند هستند و نمی‌توانید آن‌ها را فریب دهید. آتش بس بدون رفع محاصره، یعنی آنکه متجاوزان می‌کوشند تا آنچه را در عرصه نظامی موفق به تحقق آن نشده اند، از طریق فشار اجتماعی محقق کنند. متجاوزان می‌خواهند یمنی را تحت فشار انسانی، شیوع بیماری و گسترش بحران‌های اقتصادی، وادار به مذاکره کنند. برادران یمنی می‌خواهند که هم از لحاظ نظامی و هم از لحاظ انسانی جنگ متوقف شود؛ بنابراین هیچکس حق ندارد فقط با درخواست برای توقف جنگ نظامی، فریبکاری کند. یمنی‌ها امروز دست برتر را دارند.

وی در ادامه گفت: یمنی‌ها امروز و در آغاز هفتمین سال تجاوز، در حال پیشروی هستند. پایداری مردم یمن برای ۶ سال درس ها، عبرت‌ها و تجربه‌های فراوانی برای لبنان، فلسطین و تمام مستضعفان جهان دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان ضمن هشدار به سعودی‌ها اظهار داشت: به دولت سعودی می‌گویم که وقت خودتان را تلف نکنید، فریبکاری فایده‌ای ندارد، جنگ را متوقف و محاصره را لغو کنید.

اسرائیل نیز مانند سرور خود آمریکا در حال پیشروی به سوی افول و فروپاشی است

ایشان در ادامه اظهارات خود مسئله معامله قرن را پیش کشید و گفت: ترامپ آمده بود تا معامله قرن را بر فلسطینی‌ها تحمیل کند، اما امروز از معامله دیگر حرفی نمی‌شنویم؛ زیرا مردم فلسطین مقاومت و پایداری کردند. معامله قرن به دلیل پایداری فلسطینی‌ها در حال احتضار است و یکی از اضلاع این معامله یعنی ترامپ نیز سقوط کرد.

دبیرکل حزب الله افزود: ضلع دوم معامله قرن نتانیاهوست که او نیز شرایط بسیار بدی دارد و معلوم نیست که بتواند کابینه‌ای تشکیل دهد. انتخابات، بحران زدگی سران رژیم صهیونیستی و از هم گسستگی در کنست را به خوبی نمایان کرد و این ضعفی است که اسرائیل برپایه آن بنا شده است. مقاومت روز به روز قدرتمند‌تر می‌شود و دشمن صهیونیستی از ناحیه محور مقاومت به شدت نگران است. محور مقاومت طی ۱۰ سال گذشته از سخت‌ترین و خطرناکترین مرحله تاریخ خود خود عبور کرد؛ به گونه‌ای که اتفاقات زیادی در لبنان، سوریه و عراق رخ داد و ایران تحت محاصره شدید قرار داشت.

آمریکا به دنبال حل پرونده هسته‌ای ایران و راه حل دیپلماتیک است

ایشان با اشاره به موضوع پرونده هسته‌ای ایران گفت: تحولات بین المللی مهمی رخ داده و واضح است که اولویت دولت آمریکا امروز چین و روسیه است. به دلیل قدرتی که ایران دارد، آمریکا به دنبال حل پرونده هسته‌ای ایران و راه حل دیپلماتیک است. آنچه ایران تحت شدید‌ترین تحریم‌ها به ترامپ نداد، امروز نیز به بایدن نخواهد داد و این کشور در حال عبور از محاصره است. به آن‌هایی که به دولت آمریکا در منطقه خوش کرده اند می‌گویم که اولویت بایدن، به جز در مورد اسرائیل، اولویت آن منطقه ما نیست. دوستان آمریکا در منطقه اگر منتظر حل مشکلاتشان توسط آمریکا هستند، باید مدت‌های مدید منتظر بمانند. باید در مورد جمله امام خامنه‌ای که فرمود "افول آمریکا شروع شده است" تامل کنیم. آمریکا اکنون در مرحله افول و سقوط است. مسیر آمریکا مسیر افول و سقوط است و مسیر محور مقاومت، صعود و رشد.

وی ضمن رد هرگونه دخالت آمریکایی‌ها در مسائل منطقه گفت: خواهان گفتگو‌های داخلی بین ملت‌های منطقه برای حل مشکلات خود بدون دخالت آمریکا هستیم. محور مقاومت برای رسیدن به راه حل‌هایی که منطقه را از اوضاع سخت عبور دهد، آمادگی دارد. دشمن صهیونیستی نیز به مانند آمریکا در مسیر افول و زوال قرار دارد.افقی که ما می‌بینیم، ورود برخی از ما به قدس و برپایی نماز در مسجد الاقصی است.

دبیرکل حزب الله لبنان در انتها اظهار داشت: از متحدان آمریکا می‌خواهم که در حساب و کتاب‌های خود تجدیدنظر کنند، زیرا امروز برایشان بهتر از فرداست. همه باید درک کنند که لبنان وقتی ندارد و اکنون زمان دست یابی به راه حل فرا رسیده است. تلاش‌هایی جدی و گروهی برای همکاری در مسیر رفع موانع تشکیل دولت در لبنان وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
خدایا عمر طولانی و با عزت به یکی از بهترین بندگانت سید حسن نصرالله عطا فرما آمین یا رب العالمین
الّهم عجّل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
خداوند شما رو سلامت نگه داره و بهتون عزت روز افزون بده سید .
Iran (Islamic Republic of)
شیعه
۲۳:۵۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
آمریکا غلط میکند مسئولان ایران باید برای آمریکا ضرب الاجل تعیین کنند اگر تحریم ها رو برنداره به پایگاه های آمریکا در منطقه حمله موشکی بکنند و انتقام ۴۳ سال تحریم وبدبختی مردم ایران را بگیرند دشمن با مصالحه کوتاه نمی‌آید باید براشون هزینه داشته باشه
جنگ جنگ تا رفع فتنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
با سلام . بسته شدن کانل سوِیز بعلت به گل نشتن کشتی باری این واقعیت را اشکار کرد که ای مسیر آبراه نمی تواند یک مسیر امنی مخصوصا برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان و اردن باشد و این تفکر تقویت گردید که بندر بیروت و بندر حیفا و مسیر عراق –ترکیه یکی از امن ترین مسیر برای ارتباط ریلی . جادهای و انتقال نفت . می تواند باشد . بندر بیروت از انجایکه چندین سال بود که مسیر ارتباط کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان و اردن بود از نظر امکانت و تجهیزات خیلی برتر از بندر حیفا می باشد . ایده ال ترین مسیر بود ولی متاسفانه بعلت جنگ داخلی در سوریه و عراق . اروپا و امریکا نهایت تلاش می کند که با نا امن نشان دادن عراق و سوریه و لنبان ..این تفکر در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان و اردن . و حتی عراق شدیدا تقویت و یک خود باوری برسد که بندر حیفا را برای اتصال به دریای مدیترانه انتخاب کنند . اینجا نقش دیپلماسی وزارت امور خاجه ایران را برای از بین بردن نقش اروپا و امریکا می طلبد که تلاش کند با همکاری نیروهای مومن و متعهد مردمان ان کشورها امنیت کامل در عراق و سوریه و لنبان ایجاد شود . و مسیر جاده ای و ریلی عراق – سوریه – بندر بیروت . بازسازی و به رونق قبلی خود برگردد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
خدا حفظت کنه الهی
Netherlands
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
براندازا منفی ندید پماد سوختگی بهتر جواب می ده چراکه ایران و لبنان و متحدین قراره یکی شوند ، بازگشت به تمدن انسانیت طلب هخامنشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
اونایی که منفی دادید براتون متاسفم که هنوز تو خوابید و دوست و دشمنتون رو نمیشناسید .
آخرین اخبار