مکرون: سفارت خود در طرابلس را بازگشایی می‌کنیم

رئیس جمهور فرانسه از بازگشایی سفارت این کشور در پایتخت لیبی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت پاریس سفارت خانه خود در طرابلس، پایتخت لیبی را دوشنبه آینده بازگشایی می‌کند تا حمایت خود از مقامات جدید این کشور آفریقای شمالی را نشان دهد.

وی که در کنار محمد المنفی، رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی ایستاده بود گفت: «ما هر کاری را که در توانمان باشد برای دفاع از حاکمیت ارضی و ثبات در لیبی صورت خواهیم داد.»

مکرون افزود: «دوشنبه سفارت ما در طرابلس بازگشایی خواهد شد و سفیر ما به سرزمین شما باز خواهد گشت.»

دولت فرانسه بعد از آغاز درگیری‌ها در طرابلس در ژوئیه ۲۰۱۴ سفارت خود را در لیبی تعطیل و ۵۰ تن از کارکنان خود را از این کشور خارج کرد. فرانسه سپس اقدام به استقرار سفیر خود در طرابلس نمود.

المنفی در حال اجرای نخستین سفر خارجی خود بعد از تحویل گرفتن سمتش بود. مکرون در کنفرانس خبری مشترک گفت فرانسه و شرکای اروپایی این کشور در حمایت از تلاش‌های مقامات جدید برای استقرار آتش بس، یکی کردن ارتش و نهاد‌های مالی و کار برای برگزاری انتخابات در پایان سال جاری میلادی متحد هستند.

وی افزود باید نیرو‌ها و جنگجویان خارجی در لیبی این کشور را ترک کنند. نیرو‌های جنگی ترکیه، روسیه و جنگجویان خارجی وارداتی این کشور‌ها یا دیگر کشور‌ها باید هر چه سریع‌تر لیبی را ترک کنند، زیرا فقط یک ارتش متحد لیبی می‌تواند امنیت کشور را تامین کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار