دیدار وزرای خارجه روسیه و ترکیه در قطر

وزیران خارجه روسیه و ترکیه در قطر با یکدیگر ملاقات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مولود چاووش اوغلو» و «سرگئی لاوروف» وزرای خارجه ترکیه و روسیه در «دوحه» پایتخت قطر، با یکدیگر ملاقات کردند.

چاووش اوغلو در پیامی توییتری درباره این دیدار نوشت: «با سرگئی لاوروف درباره روابطمان و مسائلی درباره قره باغ، لیبی، و سوریه رایزنی کردیم.»

این دیدار حدود نیم ساعت طول کشیده است. روز گذشته نیز لاوروف که به عربستان سفر کرده بود، با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار کرد. 

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد: شاهزاده محمد بن سلمان و لاوروف در خلال این نشست به روابط دوجانبه و نیز زمینه‌های مشترک و راه‌های حمایت و توسعه آن در زمینه‌های مختلف پرداختند.

دو طرف در این نشست اوضاع منطقه و بین الملل و نیز هماهنگی تلاش‌های صورت گرفته در قبال آن از جمله تقویت امنیت و ثبات و نیز شماری از مسائل مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

خبرگزاری رسمی عربستان همچنین اعلام کرد لاوروف و محمد بن سلمان در این نشست تبریک‌های متقابل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی را رد و بدل کردند. در این نشست شماری از مقامات ارشد دو طرف از جمله وزیر انرژی و خارجه عربستان حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار