رایزنی واشنگتن و پاریس بر سر ایران، روسیه و چین/ بلینکن: هیچ راه حل نظامی برای بحران یمن وجود ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی تماسی با همتای فرانسوی خود درباره مسائل مختلفی همچون ایران، روسیه و چین به رایزنی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا طی تماس تلفنی با ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه درباره موضوعات مختلفی به گفتگو پرداخت.

برخی منابع خبری محور این گفت و گوی تلفنی را؛ بررسی روند سیاسی در لیبی، تحولات منطقه غرب آسیا، ایران، روسیه و چین اعلام کردند.

بلینکن: هیچ راه حل نظامی برای بحران یمن وجود ندارد

خبرگزاری رویترز، همچنین با انتشار بیانیه ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره رایزنی واشنگتن و فرستاده ویژه سازمان ملل درباره بحران یمن نوشت:

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن دیدار و درباره تصمیم واشنگتن در جهت تقویت تلاش‌های دیپلماتیک در کنار اقدامات سازمان ملل متحد بمنظور پایان بخشیدن به جنگ در یمن رایزنی کرده است.

بلینکن در این گفتگو با تاکید بر نقش آمریکا، مدعی شده است که؛ واشنگتن از یک یمن باثبات و متحد و عاری از هرگونه نفوذ خارجی حمایت می‌کند.
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین افزود: هیچ راه حل نظامی برای بحران یمن وجود ندارد.

مجلس نمایندگان لیبی طی روز‌های اخیر با تشکیل جلسه‌ای در شهر ست (شرق طرابلس) با ۱۳۲ رأی از مجموع ۱۳۳ رأی، به دولت انتقالی این کشور و به نخست‌وزیری عبدالحمید دبیبه، رأی اعتماد داد.

از سوی دیگر نیز طبق گزارش سازمان ملل، حدود ۲۰ هزار نظامی و مزدور تا پایان سال ۲۰۲۰ در لیبی حضور داشتند و تاکنون هیچ گونه خروج این نظامیان از لیبی ثبت نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
موضوع خبر لیبی بود یا یمن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
باز هم امریکا با شرکای اروپائی خود در حال توطئه چینی جدیدی هست البته انان از روی عجز و ناتوانی هر روز با یکی از متحدان غربی خود بجهت باز گشت به برجام دیدارهای مختلفی را انجام میدهند اما حرف ایران یکی است تحریمها باید برداشته شود و مذاکره نخواهیم داشت.
آخرین اخبار