اعلام حمایت ایتالیا از استقرار صلح و ثبات در لیبی

نخست وزیر ایتالیا بر تحکیم صلح و ثبات در لیبی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، ایتالیا بر حمایت کامل خود از تحکیم صلح و ثبات در لیبی تاکید کرد.

بر این اساس، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا شامگاه پنجشنبه در تماس تلفنی با عبدالحمید دبیبه، همتای لیبیایی خود بر حمایت کامل کشورش از تحکیم صلح و ثبات در لیبی تحت نظارت سازمان ملل متحد تاکید کرد.

دراگی در این تماس تلفنی گفت: ایتالیا از وحدت و تمامیت ارضی لیبی حمایت می‌کند و از دبیبه و دولت آن می‌خواهد بر اهداف اساسی و دارای اولویت مانند امنیت، ‏ رفاه و آسایش مردم لیبی و کل منطقه تمرکز کند.

نخست وزیران ایتالیا و لیبی همچنین بر ادامه تقویت روابط دو جانبه درباره مسائل و موضوعات حائز اهمیت برای طرفین تاکید کردند. وزارت امور خارجه ایتالیا روز چهارشنبه از اقدام پارلمان لیبی در دادن رای اعتماد به دولت جدید این کشور به ریاست عبد الحمید دبیبه استقبال کرده بود.

لیبی با سقوط رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در هرج و مرج فرو رفته است و از سال ۲۰۱۶ با رقابت دو مرجع قدرت رقیب دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت می‌شناسد و مرجع قدرتی که ژنرال خلیفه حفتر محور آن به شمار می‌رود، مواجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار