العربیه: ترکیه به دنبال بازگشت روابط دیپلماتیک با کشور‌های عربی است

شبکه‌های العربیه و الحدث از درخواست مجدد ترکیه برای نشست مقامات این کشور با مصر خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه العربیه به نقل از برخی منابع اعلام کرد ترکیه به دنبال بازگشت روابط دیپلماتیک با کشور‌های عربی است. بر این اساس، ترکیه آمادگی خود را برای اعزام هیئتی بلندپایه شامل دیپلمات‌ها و مقامات امنیتی به قاهره اعلام کرده است.

منابع العربیه و الحدث امروز سه شنبه اعلام کردند ترکیه بار دیگر خواهان نشست با مصر با حضور مقامات بلند پایه آنکارا شده است.

بر اساس اعلام این منابع، ترکیه با اعلام آمادگی برای اعزام هیئتی ترکیه‌ای و مقاماتی امنیتی به قاهره، پیشنهاد نشستی امنیتی را با حضور نمایندگان قبرس و یونان نیز داده است.

از سوی دیگر، مصر بر تعلیق توافقنامه‌هایی که آنکارا با دولت وفاق لیبی به امضا رسانده، تأکید دارد؛ همچنانکه بر بررسی خروج نیرو‌های ترکیه از لیبی و عدم وجود هیچ گونه پایگاه نظامی ترکیه‌ای برای آغاز هر گونه گفت و گویی در آینده تأکید می‌کند.

این منابع همچنین اعلام کردند آنکارا به دنبال تعلیق توافقنامه‌هایی است که با دولت وفاق و به طور مشخص مرتبط با خاورمیانه دارد.

طبق اعلام العربیه، ترکیه خواهان بازگشت روابط دیپلماتیک کامل با کشور‌های عربی و در رأس آن‌ها مصر است. این منابع گفته اند رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه مسئول مذاکره با قاهره و پرونده‌های بر زمین مانده مانند خاورمیانه و لیبی است.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود ترکیه و مصر ممکن است برای ترسیم مرز‌ها در خاورمیانه در صورتی که شرایط دست دهد، مذاکره کنند.

شبکه تلویزیونی تی آر تی به نقل از چاووش اوغلو نقل کرده بود: ما می‌توانیم توافقنامه‌ای را با مصر از طریق مذاکره در خصوص فضا‌های دریایی امضا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار