روسیه سفیر خود را از واشنگتن فراخواند

وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد مسکو سفیر خود را از آمریکا برای انجام مشورت‌های بیشتر درباره آینده روابط دوجانبه فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان در حالی که وزارت بازرگانی آمریکا از افزایش تحریم‌ها علیه روسیه خبر داد، مسکو سفیر خود را از واشنگتن برای انجام مشورت‌های بیشتر درباره آینده روابط دوجانبه فراخواند.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد «آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو در واشنگتن، برای رایزنی درباره روابط آتی آمریکا و روسیه فراخوانده شده است.

زاخاروا در این بیاینه‌ که روی وبگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه منتشر شده است، تاکید کرد: «در صورتی‌که آمریکایی‌ها به رفتار خود اذعان کنند، روسیه تلاش دارد از هرگونه تخریب روابط جبران‌ناپذیر دوری کند.»

این مقام ارشد روس در بخش دیگری از بیانیه خود تاکید داشت: «روسیه در نظر دارد بخشی از روابط با آمریکا، که واشنگتن در سال‌های اخیر به بن‌بست رسانده، را نیز احیا کند.»

در بخشی از متن این بیانیه آمده است: «دو ماه است که دولت جدید آمریکا روی کار آمده و می‌توانیم تقریبی تشخیص دهیم رویکرد این دولت به مسائل چگونه است.»

وزارت بازرگانی آمریکا امروز، چهارشنبه اعلام کرده است تحریم‌ها علیه روسیه درخصوص صادرات برخی محصولات به این کشور را در پاسخ به مسمومیت افسر اطلاعاتی سابق روس، افزایش داده است.

پیش از این نیز جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای همتای روس خود را تهدید کرد تاوان دخالت در انتخابات آمریکا را پرداخت خواهد کرد.

بایدن در اظهاراتی بی‌شرمانه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را قاتل توصیف کرد و گفت او تاوان دخالت در انتخابات را می‌پردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
بایدن آلزایمری تو که سهلی، جد و آبادتم بیاری نمیتونی واسه پوتین خطو نشون بکشی
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۵۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
دولت مردان نباید به این وقایع دل خوش کنند . چون مدتی هست که روسیه بطور موذیانه ایران رو از بسیاری از تحولات و تصمیمات منطقه ای کنار گذاشته . از جمله مذاکرات سوریه و مخالفان بشار اسد که ترکیه و چند کشور دیگر هم حضور دارند و یا دیروز هم مذاکره صلح افغانستان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
خداییش ببینید روسیه و چین هم داخل آمریکا سفارت دارند چون می دونند اگر مثل ایران تحریم بشن فلج میشن پس ما رو با اونا هم تراز و در یک موقعیت نبینید اونا خیلی وضع شون بهتر از ماست
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۰۸:۱۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
روسيه بايد از رفتارهاي كشورهاي غربي درس بگيرد و جهت روياروي با آنها با چين و ساير كشورهاي ضد سياستهاي آمريكا يك جبهه واحدي رو تشكيل دهند همانند اتحاديه اروپا تا جهان از تك قطبي و سياستهاي يكجانبه گرايانه آمريكا خارج شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
چه غلطا
آخرین اخبار