بایدن: پوتین تاوان می دهد/ درباره خروج نیروها از افغانستان تصمیم می گیریم

رئیس جمهور آمریکا در خصوص ادعای دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی گفت: در صدد تصمیم گیری درباره زمان عقب نشینی نیرو‌های آمریکا از افغانستان هستم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان تا اول ماه مه که براساس مهلت تعیین شده در توافق دولت پیشین آمریکا و طالبان به دست آمده بود، دشوار است.

وی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را تهدید کرد تاوان دخالت در انتخابات آمریکا را پرداخت خواهد کرد.

بایدن در اظهاراتی بی شرمانه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را قاتل توصیف کرد و گفت او تاوان دخالت در انتخابات را می‌پردازد.

رئیس جمهور آمریکا گفته است مذاکراتی که دولت پیشین آمریکا با طالبان داشت به صورت کامل و دقیق نبود و آمریکا در حال حاضر، در حال گفتگو با متحدان خود درباره تعیین تکلیف وضعیت موجود است و فرایند تصمیم گیری در حال حاضر جریان دارد.

بایدن همچنین گفته از این که می‌بیند مسئله واکسن کووید ۱۹ در آمریکا همچنان موضوعی سیاسی است، شگفت زده است، ولی باور دارد زمانی که تضمین شود به اندازه کافی و برای همه واکسن وجود دارد، اوضاع آرام می‌شود و به شکل عادی بازمی گردد.

دفتر رئیس اطلاعات آمریکا روز سه شنبه گزارشی را از طبقه بندی محرمانه خارج و منتشر کرده که نشان دهنده مداخله خارجی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکاست و نتیجه گیری می‌کند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سرپرستی تلاش‌هایی گسترده برای تضعیف نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را در دست داشته است.

وی درباره برخورد آمریکا با عربستان سعودی و ولیعهد این کشور بر سر قتل جمال قاشقچی گفت: من کسی بودم که گزارش (دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا درباره قتل خاشقجی) را منتشر کردم. این را نیز برای پادشاه عربستان روشن کردم که قرار است تغییراتی را در روابط خود با آن‌ها اعمال کنیم. ما همه افراد و کسانی را که در این قتل دست داشتند وادار به پاسخگویی می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
آخ جون .کاش آمریکا همه دنیارو تهدید کنه تا شاید رگ غیرتشون بجنبه و یک بار برای همیشه نابودش کنن.
آخرین اخبار