بحیرایی:

آیین نامه دبیرخانه دائمی نظارت بر انتخابات شورا‌ها در دست بررسی است

دبیر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها از پیش‌بینی سازوکاری برای دائمی شدن تشکیلات استانی دبیرخانه این هیئت در صورت تصویب مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین بحیرایی دبیر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها در جریان برگزاری وبینار دبیران هیئت‌های عالی نظارت استانی از تدوین و ارسال آیین‌نامه دبیرخانه دائمی هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌ها به کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس خبر داد و گفت: امیدواریم این مهم در مجلسی که مقام معظم رهبری آن را مجلس انقلابی توصیف کرده اند، محقق شود.

دبیر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها در ادامه از دبیران هیئت‌های عالی نظارت در استان‌ها خواست از ظرفیت‌های ماده ۷۱ قانون تشکیلات شورا‌ها که کلیه دستگاه‌ها و نهاد‌های حاکمیتی را به همکاری با هیئت‌های نظارت موظف می‌سازد، استفاده کنند.

وی به تشریح مراحل و چگونگی دائمی شدن دبیرخانه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات پرداخت و گفت: با توجه به اینکه نظارت بر انتخابات شورا‌ها نیازمند به دائمی شدن دبیرخانه هیئت بود، از دوره چهارم شورا‌ها تلاش برای انجام این مهم آغاز شد. در نهایت سال ۱۳۹۶ در تبصره یک ماده ۶۳ قانون تشکیلات شورا‌ها مقرر شد دبیرخانه دائمی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در مجلس شورای اسلامی، در اجرای ماده ۵۳ این قانون با امکانات موجود مجلس مستقر شود و کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور موظف است مطابق آیین نامه داخلی پارلمان، سازمان متناسب را حداکثر ظرف مدت ۶ شش ماه تهیه کند. به علاوه برای تصویب، آن را در اختیار کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس قرار دهد.

بحیرایی در ادامه از پژمان پشمچی زاده، معاون نظارت مجلس برای حمایت‌های ویژه و تدبیر جهت تعیین مکانی مناسب برای استقرار دبیرخانه دائمی و پیگیری مصوبات هیئت مرکزی نظارت قدردانی کرد و افزود: از آقای غفاری معاونت محترم اجرایی مجلس که با حمایت‌های بی‌دریغ خود برای فراهم آوردن و انجام بسیاری از امور دبیرخانه از جمله برگزاری کلاس‌های اموزشی مجازی اعضای هیئت‌های نظارت کل کشور، قدردانی می‌کنم.

دبیر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها از دبیران هیئت نظارت در استان‌ها خواست در جریان تشکیل، بررسی و ارسال پرونده داوطلبان رد یا تأیید صلاحیت شده به هیئت مرکزی نظارت، با نهایت دقت و نظم عمل کنند تا کار بررسی نهایی پرونده‌ها و رسیدگی به شکایات احتمالی به خوبی انجام پذیرد.

همچنین اسلام حسین زاده، معاون مالی و پشتیبانی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها نیز در این وبینار با بیان اینکه از ۸۹ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده هیئت‌های نظارت، ۶۴ میلیارد تومان در قالب بودجه وزارت کشور پیش‌بینی شده است، گفت: ۲۵ میلیارد تومان باقی مانده به عنوان اعتبارات پیش‌بینی شده برای دبیرخانه به تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ موکول شده است.

وی دبیران هیئت‌های نظارت استانی را به صرفه‌جویی در هزینه‌ها فراخواند و برای همین، هیئت‌های نظارت را به استفاده از امکانات نهاد‌های احصاء شده در ماده ۷۱ قانون تشکیلات شورا‌ها توصیه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار