کاظمی:

برگزاری انتخابات شوراها بیش از یک روز تنها یک ایده است

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا گفت: برگزاری انتخابات شورا‌ها در بازه زمانی سه ماهه تنها یک ایده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها درباره احتمال برگزاری انتخابات شورا‌های شهر و روستا در بازه زمانی بیش از یک روز و در سه ماه توضیح داد: این مسئله تنها یک ایده است و هنوز جنبه قانونی به خود نگرفته است. وزارت کشور هم هنوز درباره عملی شدن این مسئله اعلام نظر نکرده است.

وی افزود: زمانی هر سال یک انتخابات برگزار می‌شد و مسئولان احساس کردند نوعی خستگی و دلزدگی از انتخابات بوجود آمده و البته هزینه‌های زیادی را برای کشور ایجاد می‌کرد. بنابراین تصمیم به تجمیع انتخابات با توجه به قانون گرفته شد تا انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی به صورت توأمان و انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها در کنار یکدیگر برگزار شود. پس هدف، اجتناب از ایجاد هزینه بیشتر و جلوگیری از انتخابات زده شدن جامعه بوده است.

عضو کمیسیون امورداخلی و شورا‌ها تأکید کرد: چنین نبوده که وزارت کشور بگوید می‌تواند چنین کاری انجام دهد یا ما به عنوان هیئت نظارت رسماً اعلام موضعی کرده باشیم. بنابراین هنوز سازوکاری برای برگزاری انتخابات شورا‌های شهر و روستا در بازه زمانی بیش از یک روز تعریف نشده است.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها همچنین درباره برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورا‌ها، با یادآوری اینکه انتخابات مذکور در دوره گذشته در ۱۳۹ شهر بصورت الکترونیک برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا ظرفیت وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک ظرفیت مشخصی است و گویا در حال حاضر هم امکان افزایش این ظرفیت وجود ندارد. در حال حاضر ۳۰ هزار دستگاه وجود دارد که می‌تواند حدود ۱۰ هزار شعبه را پوشش دهد. ما در پاسخ استعلام وزارت کشور با اصل استفاده از این دستگاه‌ها موافقت کرده‌ایم. اما درباره اینکه در کجا‌ استفاده شوند، قرار است در جلسه آتی هیئت مرکزی تصمیم‌گیری کنیم.

کاظمی در این باره افزود: در دوره گذشته انتخابات الکترونیک در شهر‌هایی با شورا‌های ۵، ۷ و ۹ نفره برگزار شد. در این دوره هم وزارت کشور اعلام آمادگی کرده که در همین حد انتخابات الکترونیک برگزار کند. ما هم با استفاده از همین ظرفیت موافقت کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار