کاظمی:

جلب اعتماد عمومی موجب حضور پر رنگ مردم در انتخابات شورا‌ها خواهد شد

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها گفت: جلب اعتماد عمومی از سوی هیئت‌های نظارت در کشور موجب حضور پررنگ‌تر مردم در انتخابات شورا‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وبینار دبیران هیئت‌های عالی نظارت استانی ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا با حضور رئیس هیئت مرکزی نظارت بر این انتخابات، دبیر اجرایی و معاونان هیئت مذکور برگزار شد.

سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا در این وبینار با یادآوری تأکید‌های مقام معظم رهبری نسبت به فراهم شدن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات، اظهار کرد: اگر هیئت‌های نظارت در راستای انجام وظیفه خود بتوانند اعتماد عمومی مردم چه کاندیدا‌ها و چه رأی‌دهندگان را جلب کنند، همچنین مردم بدانند که این نهاد به درستی بر ابتدا تا انتهای انتخابات نظارت دارد و از رای مردم امانت داری می‌کند، قطعاً اعتماد خواهند کرد. در نتیجه حضور پررنگ‌تری خواهند داشت.

وی تأکید کرد: نظارت بر انتخابات شورا‌ها رسالت سنگین و بزرگی است که مردم با اعتماد خود به هیئت‌های عالی نظارت واگذار کرده‌اند و این رسالت باید به بهترین وجه ممکن ایفا شود.

کاظمی ادامه داد: باید سعی کنیم این امانت بزرگ را هم از وجه صیانت از حق عامه مردم و حاکمیت و هم از وجه حق افرادی که برای خدمتگزاری به مردم داوطلب شده‌اند، پاسداری کنیم.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها با تأکید بر اینکه تأیید صلاحیت داوطلبان باید در چارچوب قانون انجام شود، به دبیران هیئت‌های عالی نظارت در استان‌ها توصیه کرد: دقت شود که از حق مردم کوتاه نیاییم. زیرا حق مردم ورود افرادی صالح، درستکار و پاک دست به شورا‌های شهر و روستاست که دل در گرو خدمت‌گزاری به مردم دارند. باید از این حق الناس پاسداری شود.

کاظمی در ادامه خطاب به هیئت‌های عالی نظارت استانی درباره رعایت حقوق داوطلبان در مرحله احراز صلاحیت‌ها گفت: انتظار می‌رود در این مورد با دقت و وسواس عمل شود تا خدای ناکرده حق اشخاصی که برای خدمت‌گزاری به مردم داوطب شده اند، تضییع نشود و اگر این افراد اعتراضی به نتیجه احراز صلاحیت شان داشتند با دقت رسیدگی شود.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا در پایان با بیان اینکه ان شاء الله با حضور حداکثری مردم برگ زرین دیگری بر افتخارات ملت ایران افزوده خواهد شد، یادآوری کرد: عملکرد هیئت‌های عالی نظارت استان‌ها مستمر ارزیابی می‌شود و استان‌های برتر در این حوزه در پایان کار معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار